סקר: רשימה דמיונית של יאיר לפיד, כחלון וגבי אשכנזי גוברת על נתניהו

מסקר של אתר וואלה עולה: יו"ר יש עתיד, יו"ר כולנו והרמטכ"ל לשעבר זוכים ב-33 מנדטים – לעומת 26 של הליכוד • ללא הרשימה הדמיונית: הליכוד 27, לפיד עוקף את גבאי, יהדות התורה - 8 מנדטים, וש"ס רק 3 מנדטים
אריה ריבקינד
א' כסלו התשע"ח / 19.11.2017 16:13

מפלגת מרכז שאליה יחברו יו”ר יש עתיד יאיר לפיד, יו”ר כולנו משה כחלון, והרמטכ”ל לשעבר גבי אשכנזי עשויה לכאורה להוביל למהפך בבחירות הבאות. כך עולה מסקר של אתר וואלה.

מהסקר עולה,  כי לו הבחירות היו נערכות היום, ולפיד, כחלון ואשכנזי היו חוברים לרשימה משותפת, היא הייתה זוכה ב-33 מנדטים ועוקפת את הליכוד  – שלפי הסקר הזה מקבל רק 26 מנדטים.

הסקר כולל 602 נשאלים מהאוכלוסייה היהודית והמגזר הערבי ונערך על ידי הפרופ’ קמיל פוקס, בביצוע פרויקט המדגם בהנהלת הד”ר אריאל איילון.

לפי תוצאות הסקר, עולה כי גם ללא חיבורים לרשימות משותפות, לפיד הוא עדיין המועמד המוביל ליצירת גוש חוסם שיכול להוביל להחלפת שלטון נתניהו ולא אבי גבאי.

לפי הסקר, אם הבחירות היו מתקיימות כיום, הליכוד היה זוכה ל-27 מנדטים – לעומת 30 בכנסת הנוכחית, ויש עתיד הייתה מזנקת ל-21 מנדטים – לעומת 11 בכנסת הנוכחית.

המחנה הציוני בראשות אבי גבאי, לפי הסקר, יורד מרף ה-20 מנדטים ומתייצב כמפלגה השלישית בגדולה עם 19 מנדטים – לעומת 24 כיום.

הרשימה המשותפת עם 11 מנדטים, ירידה של שני מנדטים ממה שקיבלה המפלגה בבחירות לכנסת ה-20.

הבית היהודי מתחזק עם 10 מנדטים – עלייה של שני מנדטים. גם יהדות התורה עולה ל-8 לפי הסקר, לעומת 6 כיום.

כולנו, ישראל ביתנו, ומרצ זוכות לפי הסקר ל-7 מנדטים. את הרשימה סוגרת ש”ס, עם 3 מנדטים בלבד והיא נאבקת על אחוז החסימה.

מהסקר עולה כי מגמת ההיחלשות בגוש הימין נמשכת, וכי אם הבחירות היו נערכות היום הקואליציה הנוכחית הייתה זוכה ל-62 מנדטים בלבד, לעומת 65 היום.

לאור הצהרתו של כחלון כי לא יישב בשום מצב  בממשלה בראשות אבי גבאי, והצהרה נוספת של גבאי לפיה יסכים להיות מספר 2 של לפיד אם יש עתיד תקבל יותר מנדטים מהמחנה הציוני – עולה כי לפיד הוא בעל הסיכויים הטובים ביותר ליצירת גוש חוסם.

למרות מגמת השינוי במפת הגושים, במידת ההתאמה לראשות הממשלה, נתניהו מוביל בפער גדול: מהסקר עולה כי 31% מהציבור סבור שהוא המועמד הטוב ביותר לראשות הממשלה, ואחריו לפיד עם 14%. ואבי גבאי עם 7% בלבד. גם ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק, זוכה בסקר ל-7% תמיכה בלבד. 27% מהנסקרים השיבו שאף אחד מהמועדים שהוזכרו אינו מתאים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    יאיר איש הגון. אינו חרדי. לא נצביע לו.
    19/11/2017 18:50
    לרותה ברותחת
  1. כעע