הגר”ח קנייבסקי נשאל: האם מותר לעקור עצי פרי להקמת עיר חרדית?

את השאלה העלו בפני שר התורה מנהלי השיווק של העיר החרדית החדשה "דורות עילית" במזרח גוש דן שעלו למעונו וקיבלו את ברכתו • ומה התשובה? בפנים • אינפורמטיבי
שייע קליין
א' כסלו התשע"ח / 19.11.2017 10:34

“יש הרבה עצי זית בשטח החקלאי של העיר החדשה, האם מותר לעקור את העצים עבור הקמת העיר? האם אין בכך בעיה של ‘לא תשחית את עיצה'” – כך נשאל שר התורה הגר”ח קנייבסקי על ידי מנהלי חברת השיווק של העיר החרדית החדשה ‘דורות עילית’ שעלו למעונו לקראת ייסוד העיר החדשה.

הגר”ח קנייבסקי השיב למשווקים, כי מותר לעקור את העצים רק יחד עם השורש, והדבר תקף לכל סוגי העצים.

כמו כן נשאל הגר”ח האם גם היזמים מקיימים מצוות יישוב ארץ ישראל ולא רק אלו שבאים לגור, על כך ענה הגר”ח: “מקיימים מצווה שמנה”.

מנהלי השיווק מחברת “רוזנטלר נכסים” העלו בפני הגר”ח קנייבסקי את תכניות העיר החדשה, שתיבנה אי”ה כפתרון מגורים זול עבור אברכים ובני תורה ותהיה מושתתת כולה על אדני התורה והיראה. הגר”ח שליט”א ברכם בחום ב”ברכה והצלחה”, במשימתם החשובה של הקמת עיר בישראל והדגיש את חשיבות הקמת מקוואות טהרה במקביל להקמת העיר עצמה.

בשורת העיר החרדית החדשה ‘דורות עילית’ במזרח גוש דן מעוררת הדים רבים בכל הריכוזים החרדיים.

הגרח קנייבסקי, דורות

מדובר במהלך גדול מאחוריו עומדים יזמים חרדיים מחו”ל, אשר זכה לתמיכה נלהבת מכל הגורמים השלטוניים, הן מצד ממשלת ישראל והן מצד המועצה המקומית. העיר החדשה ‘דורות עילית’ כבר הופכת למציאות מתרקמת בשטח, כאשר צוותי התכנון כבר שוקדים על תכנונה בשיתוף כל הגורמים המקצועיים והמקומיים, בימים אלו נרשמת התעניינות עצומה לעיר, מתוך הבנה כי מדובר בהזדמנות של ממש להגיע לדירה חדשה ביישוב חרדי במרכז הארץ ובמחיר מוזל.

העיר החדשה ‘דורות עילית’ מתוכננת בסמוך לפתח תקווה וכפר סבא, כרבע שעה מצומת מורשה וכל הגורמים נחושים להצעידה על דרך המלך. הקרקע החקלאית בהיקף של מאות דונמים רשומה בטאבו כקרקע פרטית והיא בשלבי הפשרת השטח וקידום התכניות לבניה.

הבשורה החדשה מתוכננת על בסיס החלטת ממשלה להקמת יישוב בקרקע הזו ומקודמת במרץ על ידי ראש המועצה האזורית שומרון ונציגי הציבור החרדי.

הגרח קנייבסקי, דורות

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות