גורמים פוליטיים: השר יעקב ליצמן איים להתפטר רק כדי לקבל קרדיט

לפי גורמים פוליטיים, שר הבריאות קיבל את הצעת הפשרה שגויים יעבדו בשבת, עוד לפני האולטימטום ששיגר ביום שישי, אך הפיץ הודעה כדי "לגרוף הון פוליטי בציבור החרדי" • השר חיים כץ: "במקומות אחרים כן עבדו יהודים בשבת האחרונה וימשיכו לעבוד. הממשלה לא תיפול בגלל זה"
אריה ריבקינד
א' כסלו התשע"ח / 19.11.2017 09:52

שר הבריאות יעקב ליצמן איים ביום שישי להתפטר מהממשלה אם יבוצעו עבודות תשתית של רכבת ישראל בשבת בין דימונה לבאר שבע, והמשבר נפתר אחרי שראש הממשלה בנימין נתניהו ושר העבודה והרווחה חיים כץ סיכמו עמו כי העבודות יבוצעו על ידי עובדים גויים.

אלא שלפי דיווח של יקי אדמקר באתר וואלה, גורמים פוליטיים טוענים כי ההצעה הזו, שהתקבלה כפשרה על ידי ליצמן, הוצעה לו כבר ביום שישי בבוקר, ולמרות זאת הוא שיגר בצהרי יום שישי הודעה לתקשורת בה הוא מאיים על התפטרותו.

לטענתם, “היה ניתן לסגור הכל בשקט עוד קודם”, וליצמן נמנע מכך כדי “לגרוף הון פוליטי ולקבל קרדיט בציבור החרדי”.

בלשכתו של ליצמן דחו את הטענות ומסרו בתגובה: “הועלו כמה הצעות בשעות שבין חמישי בערב עד לשישי בצהריים, בהן החלפה חלקית של עובדי תשתית של הרכבת בכאלה שאינם יהודים. השר ליצמן סירב להצעה זו”.

בלשכתו דחו את ה”ניסיונות להטיל דופי בפעילות הנציגות החרדית בנושא שמירת השבת”, היות ש”מדובר בענין עקרוני, ערכי ומהותי, ושאינו פוליטי. הנציגות החרדית מאוחדת בדרישה זו”.

בתוך כך, שר העבודה והרווחה חיים כץ אמר הבוקר בראיון לדוד חכם בכאן מורשת: “אין ברירה. עבודות הרכבת יימשכו בשבת, כי אם המדינה רוצה רכבת – צריך שיעבדו על תחזוקת הרכבת בשבת”.

לדבריו, “אנחנו כל שבוע עושים דיונים מה הכרחי ומה לא הכרחי לעבוד בשבת”.

השר הדגיש: “אין ברירה. ימשיכו לעבוד יהודים בשבת, אני מבין שזה חורה למפלגות החרדיות, אבל אני לא מוכן לקחת על עצמי סיכונים בטיחותיים בגלל זה. בקו דימונה לא עבדו יהודים אבל במקומות אחרים כן עבדו יהודים בשבת האחרונה. לדעתי הממשלה לא תיפול בגלל זה”.

יצוין, כי ביום שישי אמרו גורמים בסביבת שר הבריאות ליצמן כי נשלחו פקחים שאינם יהודים כדי לוודא בשטח מה קורה בשבת.

במוצאי שבת פנה חרדים 10 אל לשכת ליצמן כדי לברר מה גילו הפקחים – אולם תשובה ברורה לא התקבלה. “היו גויים לכאורה”, אמרו. “אם אכן הוחלפו עובדי הרכבת בגויים בשבת האחרונה, המשבר מאחורינו, נכון לעכשיו”.

מי שכן הצליח לגלות עובד יהודי בשטח הוא כתב ‘הארץ’ בדרום, אלמוג  בן זכרי, שצייץ בעמוד הטוויטר שלו תמונה של טרקטור ועובד לצידו – וכתב:

“אומרים שממשלות נופלות על דברים קטנים – ננסה. בסיור על פסי הרכבת, זיהיתי את העובד הזה. ככל הנראה יהודי, שטען ששמו גרגורי. כששאלתי איך הוא עובד אם הסיכום היה שיהודים לא יעבדו, השיב שהוא לא עובד של רכבת ישראל. לבש אפוד ונהג ברכב של החברה ההנדסית ‘גדיש’. אז יהודי אחד, ליצמן יחליק?”

מלשכתו של שר העבודה והרווחה חיים כץ נמסר: “הבהרה בנוגע לעבודות הרכבת בשבת בדימונה – לא נעשו עבודות על ידי עובדים שיום מנוחתם הוא שבת”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אם אתה לא מתפטר עכשיו מיד אתה שקרן עולמי, יאללה תוכיח שאתה לא שקרן גדול!
    19/11/2017 12:10
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. אם תשאלו אותי לפני שבת קודש מה יהיה? אז אני יגיד לכם שבלי שום ספק השבת אמורים לחלל כמו בכל שבתות קודמים ר”ל, שבת קודש בכלל לא חשוב להם, והשאלה היא מה קרה פתאום עכשיו. התירוץ על כך פשוט, כל עוד שאין תחרות בין החכי”ם-חרדים [שהם הרשעים שחידשו גזירת הגיוס] אפשר לעשות מה שרוצים ושום דבר לא יקרה, אבל ברגע שיש תחרות על מי שישא בקרדיט כאן פורצת מלחמה שלעיתים רק זה הפתרון לבעיה, מפני שזה יזיז דברים. עכשיו ליצמן אתה יודע שחיללו שבת אז תתפטר ותעוף מהר. אם אתה לא מתפטר עכשיו אתה שקרן עולמי, יאללה תוכיח שאתה לא!

    ומאוד לא מובן, מה עם אייכלר? הבעלזר רב לכאורה מתיר עבודות בשבת? ומה עם המכלוף? חכם שלום לכאורה התיר כו’? ומה עם משה גפני? הרב שטיינמן לכאורה התיר חילול שבת? = אין לנו על מי להשען אלא על אבינו שבשמיים. דהיינו רק גדול הדור האמיתי מרן הגר”ש שליט”א המדבר ללא מורא, הוא גדול הדור האמיתי שלא ירא ולא משנה ולא מתפשר. ואנו “קבוצת שומרי שבת” נצעד צמוד אליו עד שיבוא הגואל במהרה בימינו שיגאלנו ממרנן ורע-בנן הנמצאים בכנסת המינים, ששבת קודש בכלל לא חשוב להם.

    אז מה שקורה עכשיו היא, שהמסיונר משה גפני הגיש הצעת חוק בענין השבת וזה לא זז, אז מושכים את החוק ולא מביאים אותו להצבעה, אז הוא הודיע כי מעתה הוא לא יצביע יותר עם הקואליציה, כאשר ליצמן ראה כי נוצר מצב כאילו שגפני הוא זה הדואג לשבת ואילו הוא יושב בחיבוק ידיים, אז הוא החליט להיות קיצוני עוד יותר, והודיע לראש הממשלה כי הוא פורש ביום ראשון מן הממשלה אם מחללים את השבת, (אבל זה לא יעשה בפועל) ככה תפס ליצמן לגפני את הכותרות, כבר לא מדברים על גפני אלא על ליצמן. מדובר במשחק שבין יחצני”ם, טוקר שעובד למען גפני ואיזק שעובד למען ליצמן שני אלו מכים זה בזה בכל מיני הצעות איך לתפוס כותרת ראשית ולהעפיל על האחר.

    כן רבותי לצערינו הרב לא השבת עיקר אצל החכי”ם, שבת קודש בכלל לא חשוב להם, שבת קודש בכלל לא חשוב להם, שבת קודש בכלל לא חשוב להם, לא גפני ולא ליצמן מתכוונים את שמירת השבת כלל וכלל, שניהם מחפשים כותרות בכלל לא מחפשים כבוד שמים!!! רק מה יאמרו הבריאות: מי יוכל לטעון כי הוא זה שדאג לשבת יותר מאחרים? ובזכות המאבק היחצנ”י הזה הדברים בס”ד זזים, עתה מדברים קצת אבך ממש קצת יותר ברצינות. לא ברור להם מה יקרה השבת, האם באמת יעבדו רק גויים או שאומרים כך בשביל להרגיע את השטח ומעשית יהודים יעבדו, מה שבטוח המאבק אינו עם ראש הממשלה או שרי הממשלה הממונים על העבודות הללו, אלא בין המסיונר גפני וסר השמד ליצמן, וכל עוד מאבק זה יתנהל יזיזו קצת דברים, אם מאבק זה יפסק או ירגע, ימשיכו לחלל שבת כאילו לא קרה דבר. ולהלכה למעשה נפסק בשולחן ערוך שאסור לגוי לעשות מלאכה עבור יהודי בשבת.

    מבחינתנו לא איכפת למה איך ומדוע, העיקר שעושים ומשתדלים קצת לעצור את חילולי השבת, שיהיה זה מתוך שלא לשמה למען אינטרסים פוליטיים ויחצני”ים העיקר שכבר יעצרו את חילולי השבת בארץ ישראל.

  2. אנו חייבים איגשהו להסתדר עם המציאות
    19/11/2017 13:41
    בערל
  3. מה לעשות? כתוב בפרשה שקראנו אתמול “גור בארץ הזאת”. זאת המציאות אין מה לעשות.