זעקת האישה: הגרוש ‘עקץ’ עם צ’קים על שמה והותיר חובות ענק

"היא לא מצליחה לקנות במכולת, הנושים דופקים על הדלת ומבהילים את מנוחת הילדים. היא עצמה מתרוצצת ממשרד למשרד, מנסה להתייעץ עם עורכי דין כדי למנוע ניתוקי מים וחשמל" • למי שיכול לסייע - הוקם חשבון בנק למען המטרה: בנק הדואר, מספר חשבון 25361942 • מי יעזור?
כ"ט חשון התשע"ח / 18.11.2017 18:39

קשה לשמוע את הסיפור הזה ולהישאר שווי נפש. סיפר לי אותו יהודי שמכיר היטב את המשפחה, והוא דיבר על המקרה בעצב גדול.

“היא אשה כבת חמישים. לפני כמה שנים היא התגרשה, כשבעלה מותיר אותה עם שישה ילדים בבית… הקטן שבהם ילד עם תסמונת דאון. קשה לתאר את המצב הכלכלי שלה, רק אומר שהבעל הותיר אותה עם המון חובות על שמה, חלקם נמצאים בתהליכים כאלו ואחרים של הוצאה לפועל.

“הבעל הותיר חובות ענקיים אחרי שעקץ אנשים עם צ’קים על שמה. כשהתגרשו, בבית הדין, סוכם שהוא זה שישלם את החובות, אבל לפני זמן מה הוא הכריז על פשיטת רגל, כך שהכול חזר אליה.

“היא לא מצליחה לקנות במכולת את מה שצריך לילדים, הנושים דופקים על הדלת ומבהילים את מנוחתם של הילדים. היא עצמה מתרוצצת ממשרד למשרד, מנסה להתייעץ עם עורכי דין כדי למנוע ניתוקי מים וחשמל. סכום המזונות, שלעיתים משולם ולעיתים לא, לא ממש מספיק לה לשלם את כל הנ”ל, בקושי מספיק להוצאות המחייה. היא עצמה עובדת, בעבודה פשוטה שלא מתגמלת במיוחד, כשהכול מעוקל אוטומטית עבור החובות. הרבה שעות היא לא ממש יכולה לעבוד, כי הקטן, כאמור, עם תסמונת דאון, ומצריך ממנה טיפול יומיומי אינטנסיבי”.

בשיחה עם חבר, הלומד במוסד לימודי יחד עם אחד מהבנים של האשה, הוא מספר על ילד “שהיה שמח אבל בתקופה האחרונה מגיע כבוי לגמרי, עצוב, חסר כל שמחה. אחד מאנשי הצוות מנסה לעודד אותו, אנחנו רואים אותם משוחחים הרבה, אבל כשילד מגיע מהבית אחרי שהוא רואה את אמא שלו קורסת, ברור שהשלווה הולכת ממנו והלאה. הוא סיפר שלא פעם הגיעה משטרה, בעקבות פנייה של בעלי חוב, ושאמא שלו אובדת עצות. בשבוע האחרון אף פוטרה האם ממקום עבודתה, אחרי שהחסירה כמה פעמים בשל כל הנסיבות, כך שהמצב הפך לגרוע ביותר”.

למי שיכול לסייע, הוקם חשבון בנק לשם המטרה: בנק הדואר, מספר חשבון 25361942 (מבירור, אלו הפרטים המספיקים כדי להעביר כסף לבנק הדואר)

הידיעה הזו היא תרומתי לסיפור, ואם חיוך קטן יעלה על פני האמא בעזרת קצת סיוע, והיה זה שכרי.

הדפס כתבה

4 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מהו מספר הסניף? ומה שם המוטב?
    19/11/2017 19:21
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. מהו מספר הסניף? ומה שם המוטב?

    • יענקי   22/11/2017 23:40

      .

    • ברוך   23/11/2017 10:57

      זה בנק הדואר לא צריך מספר סניף ושם מוטב אנשים תורמים גם בלי הפרטים

  2. אני רוצה לתרום
    28/11/2017 13:37
    דוד
  3. להם.