גויים יבצעו העבודות בשבת • סביבת ליצמן: פקחים שלנו ירגלו שם

לאחר שליצמן העביר איום לראש הממשלה כי בכוונתו להתפטר ביום ראשון אם יהיו חילולי שבת בעבודות הרכבת - סיכמו איתו נתניהו וחיים כץ: רק עובדים גויים יבצעו את העבודות • בסביבת שר הבריאות סירבו להתייחס לפרסומים: נשלחו פקחים שאינם יהודים כדי לוודא בשטח מה קורה בשבת
אריה ריבקינד
כ"ח חשון התשע"ח / 17.11.2017 14:27

פתרון למשבר? ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר העבודה והרווחה חיים כץ סיכמו היום (שישי) עם שר הבריאות יעקב ליצמן כי עבודות התשתית ברכבת ישראל שיתבצעו במהלך השבת בין דימונה לבאר שבע, יבצעו רק עובדים לא-יהודים – זאת על מנת למנוע חילול שבת.

בסביבת שר הבריאות ליצמן סירבו להתייחס לפרסומים לפיהם יש סיכום בין השר ליצמן, השר כץ וראש הממשלה שהעבודות ברכבת יצומצמו השבת ויבוצעו בידי אינם יהודים בלבד.

הגורמים אמרו כי נשלחו פקחים שאינם יהודים כדי לוודא בשטח מה קורה בשבת.

עוד הוסכם לקדם את התיקון לחוק שיאסור חילול שבת במסגרת עבודות תשתית ברכבת – וכי יהודק הפיקוח על העבודות ברכבת, על מנת לוודא שעבודות התשתית המבוצעות בשבתות הן הכרחיות ולא יכולות להתבצע, מסיבות שונות, ביום רגיל.

כפי שדווח בחרדים 10, אתמול הופץ תזכיר לתיקון חוק שעות עבודה ומנוחה.  בין השיקולים המצוינים בתזכיר: התחשבות במסורת ישראל, מידת הפגיעה במרחב הציבורי במקום בו מתבקש ההיתר, רווחת העובד וקיום חלופה שאינה מחייבת עבודה בימי השבת.

תזכיר החוק הופץ בהתאם לסיכום שהושג בנושא בין ראש הממשלה, בנימין נתניהו, השר חיים כץ וראשי המפלגות החרדיות – ש”ס ויהדות התורה. זאת על רקע סערת עבודות התשתית של רכבת ישראל בשבתות בשנה האחרונה.

הפתרון הוצע זמן קצר לאחר שר הבריאות ח”כ יעקב ליצמן הודיע היום לראש הממשלה בנימין נתניהו, כי אם יתבצע חילול שבת בעבודות תשתית לרכבת בשבת הקרובה – הוא יתפטר ביום ראשון מתפקידו בממשלה.

השר ליצמן הסביר: “המשך הפיכת יום השבת ליום השיפוצים הלאומי של רכבת ישראל, מנוגד לסטטוס קוו, ומהווה פגיעה חמורה במסורת ישראל ובערך קדושת השבת”.

גורם המקורב לליצמן אומר לחרדים 10, כי האולטימטום הוצג בהוראה של הרבי מגור, שהורה להחריף את האיום במידה ויבוצעו עבודות בשבת.

מקואליציית “שבת שווין” נמסר, כי היום הוכח כי יש רק דרך אחת שגרמה לממשלה להתייחס לשבת באופן הראוי לה והיא – איום פוליטי .

רועי לחמנוביץ מנכ”ל קואלציית שבת שוויון:”אלפי עובדים ומאות בעלי עסקים קטנים ובינוניים מתקנאים היום בעובדי רכבת ישראל. אני מברך על הפעלת מלא העוצמה של השר ליצמן כדי לוודא שיקול דעת במתן האישורים לעבודת הרכבת, אך רגע לפני שבת אני קורא לשרים וחברי הכנסת הדתיים והחרדיים להביט בעיני אותם אלפי עובדים ולענות להם על שאלה אחת: מתי תופעל עוצמה כזאת כנגד עשרות קניונים ומתחמי מסחר הפועלים בניגוד לחוק?”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות