ליצמן מאיים: אם יחללו את השבת ברכבת אני מתפטר ביום ראשון

השר יעקב ליצמן הודיע היום לראש הממשלה: "אם יתבצע חילול שבת בעבודות תשתית לרכבת בשבת הקרובה - אני מתפטר ביום ראשון מתפקידי. המשך הפיכת יום השבת ליום השיפוצים הלאומי של רכבת ישראל, מנוגד לסטטוס קוו" • ההוראה להחריף את האיום הגיעה מביתו של הרבי מגור
אריה ריבקינד
כ"ח חשון התשע"ח / 17.11.2017 12:05

שר הבריאות ח”כ יעקב ליצמן הודיע היום (שישי) לראש הממשלה בנימין נתניהו, כי אם יתבצע חילול שבת בעבודות תשתית לרכבת בשבת הקרובה – הוא יתפטר ביום ראשון מתפקידו בממשלה.

השר ליצמן הסביר: “המשך הפיכת יום השבת ליום השיפוצים הלאומי של רכבת ישראל, מנוגד לסטטוס קוו, ומהווה פגיעה חמורה במסורת ישראל ובערך קדושת השבת”.

גורם המקורב לליצמן אומר לחרדים 10, כי האולטימטום הוצג בהוראה של הרבי מגור, שהורה להחריף את האיום במידה ויבוצעו עבודות בשבת. “נודע לנו שחיים כץ עדיין לא חתם על ההיתר לעבודות בשבת, ולכן היו מגעים כל הבוקר. כעת ליצמן הודיע על ההחלטה להציב אולטימטום”.

כפי שדווח בחרדים 10, ביום רביעי בערב שיגרו שר הבריאות יעקב ליצמן וח”כ משה גפני איום חריף לשר העבודה והרווחה חיים כץ, לפיו יפסיקו להצביע עם הקואליציה החל מהשבוע הבא – אם לא יבוטלו עבודות ברכבת בסוף השבוע הקרוב.

החל מאתמול החלו עבודות נרחבות וחריגות להחלפת מסילת הרכבת שבין דימונה לבאר שבע –  הצפויות להימשך עד יום ראשון.

בעקבות כך איימו ליצמן וגפני בפני השר כץ, שמשרדו אחראי על אישור העבודות בשבת, כמו גם על ראשי הקואליציה, כי אם העבודות יבוצעו בשבת – החל משבוע הבא יפסיקו להצביע עם הקואליציה במליאה.

כפי שדווח בחרדים 10, לפני שבועיים תקף שר הבריאות יעקב ליצמן בכנס פעילים למען השבת את סיעת הליכוד.

“אנו באבסורד קשה, ששני שרים בממשלה – הוא עצמו ושר הפנים אריה דרעי – נדרשים לחפש את השר חיים כץ במשך כמה ימים, כדי לדון עמו בחילולי השבת שנעשים לעבודות הרכבת, והוא בוחר לרדת למחתרת, לברוח מאחריות ולא לענות לטלפונים”, אמר ליצמן לפעילים.

ליצמן עקץ: “יש בעיה במפלגת השלטון. במפלגת העבודה זה לא היה קורה”. הוא הוסיף: “לברוח מאחריות זו שיטה פחדנית שאינה ראויה ולא מקובלת”.

לפני כחמישה חודשים סיכמו ראשי הסיעות החרדיות – יעקב ליצמן, משה גפני ואריה דרעי – עם ראש הממשלה על הקמת ועדת מעקב בה חברים ארבעה חברי כנסת: יו”ר סיעת ש”ס בכנסת, ח”כ יואב בן צור, אורי מקלב, מיכאל מלכיאלי וישראל אייכלר, שתפקידה לעקוב ולפקח על אישורי העבודות בשבת.

לפי שעה נראה כי המתווה לא פועל וחילולי השבת נמשכים

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות