“ראיתי את החיוך על פני המחבל – אמרתי ‘אותי אתה לא תהרוג היום'”

חיים טוויל
|
כ"ח חשון התשע"ח / 17.11.2017 11:33
דוד רמתי, בן 70, תושב קריית ארבע, שנפצע בראשו באורח קל כשמחבל דהר לעברו עם מכוניתו בצומת אפרת – משחזר את רגעי האימה • בתו, אלישבע פדרמן: “הוא איש חזק, היה בעבר לוחם במרינס וקצין בצה”ל”

דוד רמתי, תושב קרית ארבע בן 70, שנפצע הבוקר (שישי) בפיגוע הדריסה סמוך לישוב אפרת – שיחזר את רגעי האימה ממיטתו במרכז הרפואי שערי צדק בירושלים.

“הייתי בדרך לעבודה, עצרתי וירדתי מהאוטובוס. בדרך כלל אני נוסע בטרמפים עם יהודים, לא היו טרמפים אז התחלתי ללכת לכיוון. המחבל עבר אותי, עשה ‘יוטרן’ ואז הבחנתי שהוא רוצה לפגוע בי.

“הגעתי למקום שאין שוליים ופתאום ראיתי את הבנאדם בא עליי ב-100 קמ”ש לכיווני. הבנתי שלא יהיה לי הרבה זמן לעשות משהו. הבנתי שלא יהיה לי זמן לשלוף את הנשק שלי.

”קפצתי לכיוון הקיר. כשהייתי באוויר הוא פגע בי וזרק אותי לתוך הקיר. אני קמתי ועמדתי חזרה מהר מאוד, הגעתי בחזרה לכביש ובחור אחד נחמד עצר את האוטו שלו, הזמין משטרה והזמין אמבולנסים”.

רמתי סיפר כי המחבל חייך אליו בטרם פגע בו: “ראיתי את החיוך על הפנים של המחבל – אמרתי ‘אותי אתה לא תהרוג היום’; לא פחדתי”, סיפר לגלי צה”ל.

הוא הוסיף וסיפר: “היה לו חיוך גדול על הפנים, הוא עשה את זה בכוונה ובשמחה. אני הספקתי לקפוץ ואני מצטער שלא היה לי זמן לשלוף את הנשק שלי. באותו זמן שאני באתי לשלוף, כבר היה לי יד על האקדח וקפצתי לעבר המעקה. הייתי ממש באוויר בזמן שפגע בי וזה בעצם עזר לי להיכנס יותר פנימה”.

כוחות מד”א וצוותי רפואה צבאיים הגיעו למקום ופינו את רמתי לשערי צדק: “אני מקווה להגיע הביתה לשבת. אני מרגיש שהאיש הזה, היהודי, מאוד עזר לי. אני סרן בצבא, מהר מאוד הבנתי שזה פיגוע”.

בתו של דוד רמתי, אלישבע פדרמן, אמרה לוואלה: “העובדה שיש כאן רק פצוע קל ופצוע קשה לא הופכת את הפיגוע הזה לזניח. לא ייתכן שיהודים לא יוכלו להתהלך חופשי בארץ ישראל”.

לאחר הפיגוע, התקשר אביה לבני משפחתו וסיפו כי נפגע בראשו ויזדקק לתפרים. “הוא איש חזק, היה בעבר לוחם במרינס וקצין בצה”ל. הוא יצטרך ככל הנראה להיות בהשגחה אחרי הטיפול הרפואי”, אמרה.

פדרמן קראה: “צריך לפעול נגד הכפר שממנו יצא המחבל, ועל הממשלה לדאוג לזה שאזרחים יוכלו לנסוע בכבישים בבטחה”.

בפיגוע נפצע באורח קשה יהודי נוסף, אבן-עזר חולרינג, תושב קריית ארבע, בן 35 ואב ל-5 ילדים. הוא פונה מזירת הפיגוע לבית החולים הדסה עין כרם והוכנס לניתוח.

חולרינג עלה לישראל מהודו בשנת 2006, במסגרת עליית “בני המנשה” של ארגון שבי ציון.

המחבל הוא  עז א-דין אבראהים כרג’ה, בן 17 מחלחול, הממוקמת כקילומטר צפונית לחברון.

מחקירה ראשונית של צה”ל עולה כי המחבל דרס תחילה את דוד רמתי, משם המשיך ברכבו לעבר צומת גוש עציון – ודרס את חולרינג, אותו פצע באורח קשה.

המחבל יצא מרכבו כשהוא חמוש בסכין, במטרה לדקור חיילי צה”ל. החיילים מגדוד 50 של הנח”ל פעלו במהירות, פתחו באש לכיוונו – ופצעו אותו באורח אנוש.

פרופ׳ אלון פיקרסקי, מנהל המחלקה הכירורגית בהדסה, עדכן לגבי מצבו של חולרינג הפצוע קשה: “הגיע בחור בן 35 שנפגע מדריסה. הוא נמצא מעורפל הכרה בשטח ופונה במהירות על ידי מד”א. הוא סובל מפגיעת ראש ומדימום תוך-מוחי וצריך לעבור ניתוח. אין לו פגיעות אחרות משמעותיות. המצב שלו קשה, אבל הוא יציב לחלוטין”.