לפיד מאתגר את החרדים? החמרת העונש לתוקפי חייל עד לכ-10 שנים

יוזם ההצעה, ח"כ יואל רזבוזוב: "לא נאפשר שחיילי צה"ל יתהלכו בחרדה. רק כשננהג ביד קשה כנגד אותם פראי אדם נביא לסיום התופעה הפסולה הזו" • לפיד: "יש נושאים בהם נדרש לשים את הפוליטיקה בצד. בטוח נקבל תמיכה לחוק מהמפלגות החרדיות שיצאו נגד אלימות הקיצונים החרדים"
אריה ריבקינד
כ"ז חשון התשע"ח / 16.11.2017 18:28

לידיעת פורעי הפלג הירושלמי:  כל חברי סיעת ‘יש עתיד’ הגישו הצעת חוק לפיה רף הענישה של תוקפי החיילים יעלה לכדי עד עשר שנות מאסר.

ההצעה קובעת כי עבירת “תקיפת חייל” תוחרג מעבירת התקיפה הקבועה בחוק העונשין.

כך ייקבע מדרג ענישה של עד שבע שנות מאסר למי שיתקוף חייל צה”ל, אך תקיפה בנסיבות מחמירות – שבמסגרתה התוקף מתכוון להכשיל את החייל בתפקידו או מבצע את התקיפה באמצעות נשק חם או קר או כאשר התקיפה בוצעה על ידי יותר משני אנשים – תגרור, לפי ההצעה, עונש של עד עשר שנות מאסר.

יוזם ההצעה, ח”כ יואל רזבוזוב, אמר כי החמרת הענישה תעביר מסר ברור למתפרעים ולמערכת אכיפת החוק, לפיו המדינה רואה את תופעת הפגיעה בחיילים כדבר שלא יעברו עליו עוד בשתיקה.

“לא נאפשר מצב שבו חיילי צה”ל יתהלכו בחרדה בתוך מדינת ישראל. מדי צה”ל הם מקור לגאווה ולא דבר שיש להסתיר אותו. הפגיעה בהם מכרסמת ביסודות המדינה שלנו ובאחדות עם ישראל. לכן, רק כשננהג ביד קשה ובלתי מתפשרת כנגד אותם פראי אדם, חסרי ערכים וכבוד לחיילי צה”ל ששומרים עלינו, ומאפשרים לנו לחיות את חיינו בביטחון, תביא לסיום התופעה הפסולה הזו”.

יו”ר מפלגת ‘יש עתיד’ יאיר לפיד מצפה כי הצעה זו תקבל את תמיכתן של כל סיעות הכנסת, מכל קצוות הקשת הפוליטית.

“הלוואי ולא היינו צריכים לקדם את החוק הזה. אף אחד לא העלה על דעתו שבמדינת ישראל יתקפו חיילים המשרתים ומגנים על בטחונה. לצערנו, התופעות הללו גברו בשנים האחרונות עם השתלבותם ההולכת וגדלה של חיילים חרדים בשורות צה”ל”.

לדבריו, “כעת נדרשת חקיקה שתבהיר לכל מי שמעז להרים ידו על חייל צה”ל כי הוא יישב בכלא מאחורי סורג ובריח שנים רבות. אני בטוח כי נקבל תמיכה לחוק מכל חברות הקואליציה ומהמפלגות החרדיות שיצאו נגד אלימות הקיצונים החרדים. יש נושאים בהם נדרש לשים את הפוליטיקה בצד. הגנה על חיילי צה”ל הוא אחד מהם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות