“לא תקף פלסטיני”: התיק נגד דובר ‘שוברים שתיקה’ נסגר כי הוא שיקר

יוני גרין
|
כ"ז חשון התשע"ח / 16.11.2017 17:57
תיק החקירה שנפתח בעקבות עדותו של דין יששכרוף, דובר שוברים שתיקה, שטען שהכה צעיר פלסטיני נסגר • הסיבה? התברר שהאירוע עליו סיפר כלל לא התרחש • איילת שקד: “שקרן שמכפיש את מדינת ישראל בעולם” • מנכ”ל שוברים שתיקה: מי שחושב שאפשר לעשות כיבוש בלי אלימות חי בסרט

פרקליטות המדינה הודיעה היום (חמישי) על סגירת תיק החקירה נגד דובר ארגון ‘שוברים שתיקה’, דין יששכרוף, שסיפר בסרטון שפרסם כי הכה פלסטיני אזוק במהלך שירותו הצבאי.

שרת המשפטים איילת שקד ביקשה מפרקליט המדינה שי ניצן לפתוח בחקירה, ממנה עלה כי הדברים אשר תוארו על ידי יששכרוף, כלל לא התרחשו.

בחקירה התברר כי העצור הערבי באירוע המדובר הוא חסן ג’ולאני, שהכחיש כי מעצרו לווה באלימות כלשהי מצד החיילים, מלבד שימוש בכוח לצורך איזוקו.

”בהודעתו אישר ג’ולאני כי נעצר לאחר שיידה אבנים לעבר החיילים, כפי שתיאר החשוד. אלא שג’ולאני הכחיש כי מעצרו לווה באלימות כלשהי מצד החיילים, מלבד שימוש בכוח לצורך איזוקו, פעולה אשר נדרשה נוכח התנגדותו לאיזוק. ג’ולאני טען כי לא הוכה, לא נחבל, לא דימם, לא הסתחרר ולא התעלף”.

בפרקליטות סיכמו: “גרסת החשוד לפיה הכה את ג’ולאני עד ש’דימם והתעלף’, נסתרת על ידי ג’ולאני עצמו, על ידי מפקדו של החשוד, וכן על ידי חומרי חקירה נוספים המצויים בתיק. מחומר החקירה ומהעדויות עולה אפוא כי מדובר בטענה שקרית, ומשכך הוחלט לסגור את התיק שנפתח נגדו, בחשד לשימוש באלימות קשה ובלתי מוצדקת, בעילת חוסר אשמה”.

שרת המשפטים איילת שקד הגיבה על סגירת התיק: “‏מסתבר שדובר שוברים שתיקה הוא שקרן שמכפיש את מדינת ישראל בעולם. כל הכבוד לחבריו לפלוגה שלא נשארו אדישים ולא היו מוכנים להבליג על השקרים שלו. טוב שיצאה האמת לאור על הארגון הזה שעושה קופה על חשבון לוחמי צה”ל ואזרחי ישראל”.

מנכ”ל “שוברים שתיקה”, אבנר גבריהו, מסר בתגובה: “אנחנו לא מופתעים – מה שהתחיל בהוראה פוליטית של שרת המשפטים והפך לחקירה פוליטית נגמר במסקנה הפוליטית. כששוטרים מחברון חוקרים פלסטיני על אירוע מלפני שלוש שנים יש להניח שהוא יעשה הכל כדי לספק אותם. לא מקרי שהתיק הזה לא מגיע להכרעת בית משפט. מי שחושב שאפשר לעשות כיבוש בלי אלימות חי בסרט”.