‘חולות’ ייסגר: המסלול שיעמוד בפני המסתננים – יציאה מהארץ או כלא

השרים יציעו לממשלה מתווה מדורג לסגירת מתקן השהייה 'חולות' בתוך מספר חודשים, בתנאי שמתווה הוצאת המסתננים למדינה השלישית יתחיל לפעול כפי שמתוכנן • דרעי: עניי עירנו קודמים ועלינו לעשות הכל כדי להקל על תושבי דרום ת"א • ארדן: נחושים להוציא את עשרות אלפי המסתננים
אריה ריבקינד
כ"ז חשון התשע"ח / 16.11.2017 17:21

שר הפנים אריה דרעי והשר לביטחון הפנים גלעד ארדן יציעו לממשלה מתווה מדורג לסגירת מתקן השהייה ״חולות״ בתוך מספר חודשים – בכפוף לכך שמתווה הוצאת המסתננים למדינה השלישית יתחיל לפעול כמתוכנן.

בהצעת החלטה שתועלה לממשלה ביום ראשון הקרוב, בהתאם למדיניות ראש הממשלה הסכמת המדינות השלישיות ובהמשך לקביעת שופטי בית המשפט העליון, יובא לדיון נושא מרכז השהייה חולות.

בהתאם להחלטה, האפשרות היחידה שתועמד מעתה בפני המסתננים תהיה יציאה מהארץ או כניסה לכלא, בהתאם למדיניות שתיקבע בעניין היציאה מרצון.

לאור זאת, קבעו שר הפנים אריה דרעי והשר לביטחון פנים גלעד ארדן כי בנסיבות אלה יש לבחון האם מרכז השהייה חולות נחוץ ואם יש לצורך לבטלו כדי שלא יהווה אלטרנטיבה נוחה עוד לאף מסתנן.

עם זאת, הוחלט להאריך את סעיף ההוראה לעניין חולות בשלושה חודשים נוספים, במטרה לעקוב אחר נחיצות מרכז השהייה תוך מעקב אחר קצב היציאה למדינות השלישיות של המסתננים.

ההצעה תועלה להחלטת הממשלה ולאחר מכן לדיון בוועדת השרים לחקיקה.

שר הפנים אריה דרעי הבהיר: “כפי שהבטחתי לתושבי דרום תל אביב ושאר תושבי השכונות והערים בהן מתגוררים מסתננים, בכוונתי להגביר בכל אמצעי אפשרי את קצב היציאה למדינה שלישית ולא לאפשר עוד למסתננים את הנוחות שבמרכז השהייה חולות. זה המסלול שקבעה הממשלה וזה המסלול שאקדם. עניי עירנו קודמים ועלינו לעשות הכל כדי להקל על תושבי מדינת ישראל”.

השר לבטחון פנים גלעד ארדן: “בעקבות החלטות בג״צ שהגבילו את תקופת השהייה במתקן חולות והיטיבו מאד את התנאים בו נוצר מצב ששירות בתי הסוהר איננו הגורם המתאים לניהול המתקן והוא אינו מהווה תמריץ משמעותי לעזיבת ישראל כפי שהוא היה מיועד להיות. סגירת חולות היא בעיני ההחלטה הנכונה כדי להעביר מסר ברור למסתננים: מדינת ישראל נחושה להחזיר את חיי השגרה לתושבי ישראל ולהוציא חזרה את עשרות אלפי המסתננים הבלתי חוקיים שהשתקעו בה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מסתננים
    16/11/2017 17:32
    מרים
  1. אין לנו ארץ אחרת הם יכנסו ויתרבו ויתרבו ויהיה קשה להוציא אותם אני גרה בצרפת ורואה כל יום כל יום יש יותר ויותר הם לקחו את המדינה וכבר שולתים בה שלא יהיה מאוחר בארץ זאת עוד מלחמה אחרת איתם אני מקווה שהמדינה לא תקין ידיים ותחנה להם