“מה אמרת? אני משקר? תתבייש” I צפו: הח”כ הטרי וסגן השר בעימות סוער

סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן עלה לדוכן במליאה כדי להשיב לשאילתא בנושא מערת המכפלה - אבל אז התערב הח"כ הטרי של מר"צ, השתלח בסגן השר וחטף בחזרה
אריה ריבקינד
כ"ז חשון התשע"ח / 16.11.2017 12:31

הח”כ הטרי וסגן השר התעמתו: מהומה פרצה אתמול (רביעי) במליאת הכנסת בשעה שסגן שר הביטחון אלי בן דהן השיב על שאילתא דחופה בנושא נגישות מערת המכפלה בחברון.

במהלך התשובה ביקש ח”כ דב חנין את רשות הדיבור ושאל: “בצפון בקעת הירדן עומד להתרחש עוול מאוד גדול. יש שם שני כפרים פלסטיניים קטנים, אום ג’מיל ועין אל חילווה, והמשפחות בכפרים האלה קיבלו בימים האחרונים צו שאומר שעד יום ראשון יהרסו להם את מבני המגורים ואת מכליות המים שלהן.. המשפחות האלה חיות באזור דורות.

“אני מבין את הצד הפוליטי, אדוני סגן השר. טרנספר לפלסטינים בבקעת הירדן, זה צעד בכיוון של סיפוח האזור הזה, וזה צעד שימנע הקמת מדינה פלסטינית עצמאית. זו המטרה, והיא לגמרי ברורה…”

במענה לח”כ חנין אמר סגן השר בן דהן כי אין לו מושג על מה הוא מדבר: ” חבר הכנסת חנין, אני רוצה להזכיר לך – אתה לפעמים קובע עובדות באמירת פה, שאין להן שום קשר. תצלומי האוויר מוכיחים ששני הכפרים הללו לפני מספר שנים לא היו שם, אז אל תגיד לי שהיו שם דורות. זו המצאה…”

בשלב זה התערב  מוסי רז, הח”כ הטרי של מרצ: “איפה הם היו? הם באו ממאדים?”

סגן שר הביטחון אלי בן-דהן: “יכול להיות. חסרים כאלו? אתה אולי לא מכיר את המציאות, חבר הכנסת רז, אבל אני אלמד אותך מה קורה ביהודה ושומרון. יש רשות פלסטינית שמשלמת כסף לאנשים לצאת מתוך ישובים ולתפוס שטחי C רק כדי לצמצם את הריבונות של מדינת ישראל בשטחי C”.

מוסי רז: “אתה לא תספר לי סיפורי סבתא. אתה עומד על הדוכן ומשקר”.

בן-דהן: “מה אמרת? אני משקר? תתבייש לך. זה לא סגנון. חבר הכנסת מוסי רז, אתה חבר הכנסת. את הסגנון הזה תשמור במרצ, לא כאן. שמעת?”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות