הרמטכ”ל לתא”ל עופר וינטר: לא תהיה המזכיר הצבאי של נתניהו

נתניהו סיים לראיין את שלושת המועמדים הרשמיים לתפקיד המזכיר הצבאי, אבל לא בחר באיש מהם - מה שיצר חרושת שמועות בצה"ל כי הוא מעוניין למנות לתפקיד את עופר וינטר • אלא שהרמטכ"ל איזנקוט הודיע לקצין הבכיר כי הוא אינו מועמד, וימשיך בתפקידו כראש מטה פיקוד המרכז
אריה ריבקינד
כ"ז חשון התשע"ח / 16.11.2017 09:37

הרמטכ”ל גדי איזנקוט הודיע לתא”ל עופר וינטר כי הוא לא ימונה למזכירו הצבאי של ראש הממשלה.

המזכיר הצבאי הנוכחי של נתניהו, תא”ל אליעזר טולדנו, עתיד להתמנות למפקד אוגדת עזה, וכבר לפני מספר חודשים העבירה לשכת הרמטכ”ל לראש הממשלה את רשימת המועמדים לתפקיד.

על פי הדיווח הבוקר (חמישי) בעיתון ‘ישראל היום’, הרשימה כללה שלושה שמות: מפקד אוגדת עזה, תא”ל יהודה פוקס; מפקד עוצבת הבשן (הגולן), תא”ל יניב עשור; ומפקד עוצבת האש, תא”ל אורי גורדין.’

נתניהו ראיין את שלושת המועמדים כבר לפני שבועות ארוכים, אולם לא הודיע לאיזנקוט במי בחר,  וגם לא הודיע לרמטכ”ל כי הוא מבקש לפגוש מועמדים נוספים לתפקיד.

ההתמהמהות במינוי גרמה לחרושת שמועות, לפיה נתניהו מעוניין למנות לתפקיד את וינטר – לשעבר מפקד חטיבת גבעתי, ובעקבות כך פנה וינטר לרמטכ”ל וביקש לברר אם הוא יהיה מועמד לתפקיד.

איזנקוט הודיע לו מפורשות שהוא אינו מועמד, וכי הוא מתוכנן להמשיך בתפקידו הנוכחי כראש מטה פיקוד המרכז.

פורמלית, רה”מ לא יכול לבקש שקצין מסוים יהיה מזכירו הצבאי, אלא עליו לבחור מבין המועמדים שמציג בפניו הרמטכ”ל. עם זאת, בעבר כבר דרש נתניהו לפגוש קצינים נוספים בטרם בחר לעצמו מזכיר צבאי, ולא מן הנמנע שינהג כך גם עתה – אף שהרשימה שהוצגה לו כוללת את תתי האלופים הבכירים והמוערכים בצבא.

במטה הכללי ממתינים להכרעת נתניהו, גם משום שהעיכוב במינוי משהה את שיבוץ המועמדים לתפקידם הבא.

למעשה, המזכיר הצבאי של ראש הממשלה הוא חבר המטה הכללי של צה”ל שמשמש כיועצו של ראש הממשלה לענייני צבא וביטחון.

בין השאר תפקידיו של המזכיר הצבאי: איש קשר להעברת הנחיות ראש הממשלה, מיון מידע והעברתו לראש הממשלה, ריכוז דיונים של ראש הממשלה והממשלה בתחום הביטחוני והמדיני, ייעוץ לראש הממשלה בנושאי ביטחון ומודיעין, ייצוג ראש הממשלה בפורומים ביטחוניים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות