החרדים איימו: יהיו עבודות ברכבת השבת? – לא נצביע עם הקואליציה

אריה ריבקינד
|
כ"ז חשון התשע"ח / 16.11.2017 00:15
בגלל החלפה מתוכננת של מסילה בין דימונה לבאר שבע, ליצמן וגפני איימו על השר חיים כץ: אם העבודות יבוצעו בשבת – החל משבוע הבא נפסיק להצביע עם הקואליציה במליאה • משרד העבודה: “המדיניות הינה שימת דגש מיוחד על רגשות הציבור”

ראשי יהדות התורה, שר הבריאות יעקב ליצמן וח”כ משה גפני, שיגרו הערב (רביעי) איום חריף לשר העבודה והרווחה חיים כץ, לפיו יפסיקו להצביע עם הקואליציה החל מהשבוע הבא – אם לא יבוטלו עבודות ברכבת בסוף השבוע הקרוב. על האיום דווח  בחדשות הערב בכאן 11.

בסוף השבוע הקרוב צפויות להיערך עבודות נרחבות וחריגות להחלפת מסילת הרכבת שבין דימונה לבאר שבע.

בעקבות כך איימו ליצמן וגפני בפני השר כץ, שמשרדו אחראי על אישור העבודות בשבת, כמו גם על ראשי הקואליציה, כי אם העבודות יבוצעו בשבת – החל משבוע הבא יפסיקו להצביע עם הקואליציה במליאה.

במשרד העבודה והרווחה אמרו בתגובה: “בעת הגשת היתר להעסקה ביום המנוחה השבועי בוחנים הגורמים המקצועיים את הבקשות בהתאם להיתרים הקבועים בחוק וקשורים בהגנת המדינה, בביטחון הגוף או הרכוש, בסיפוק צרכים חיוניים לציבור או לחלק ממנו או כאשר עלולה להיגרם פגיעה רבה בכלכלה.

“המדיניות הינה שימת דגש מיוחד על רגשות הציבור, וכל שניתן לבצע שלא ביום המנוחה השבועי נדחה. בימים אלו מתקיימים דיונים מקצועיים לעיגון בחוק שיקולים נוספים והם רווחת העובד וההתחשבות במסורת ישראל”.

כפי שדווח בחרדים 10, לפני שבועיים תקף שר הבריאות יעקב ליצמן בכנס פעילים למען השבת את הליכוד.

“אנו באבסורד קשה, ששני שרים בממשלה – הוא עצמו ושר הפנים אריה דרעי – נדרשים לחפש את השר חיים כץ במשך כמה ימים, כדי לדון עמו בחילולי השבת שנעשים לעבודות הרכבת, והוא בוחר לרדת למחתרת, לברוח מאחריות ולא לענות לטלפונים”, אמר ליצמן לפעילים.

ליצמן עקץ: “יש בעיה במפלגת השלטון. במפלגת העבודה זה לא היה קורה”. הוא הוסיף: “לברוח מאחריות זו שיטה פחדנית שאינה ראויה ולא מקובלת”.

לפני כחמישה חודשים סיכמו ראשי הסיעות החרדיות – יעקב ליצמן, משה גפני ואריה דרעי – עם ראש הממשלה על הקמת ועדת מעקב בה חברים ארבעה חברי כנסת: יו”ר סיעת ש”ס בכנסת, ח”כ יואב בן צור, אורי מקלב, מיכאל מלכיאלי וישראל אייכלר, שתפקידה לעקוב ולפקח על אישורי העבודות בשבת.

לפי שעה נראה כי המתווה לא פועל וחילולי השבת נמשכים.