מרד בבתי המלון? יו”ר ההתאחדות מציע לנטוש הכשרות של הרבנות

יו"ר התאחדות המלונות בירושלים לישראל היום: "המלונות בוחנים כרגע את כל האפשרויות הפתוחות בפניהם" • הרבנות הראשית: "שוקדים על הפיכת מערך הכשרות לראוי לאמון רב יותר של הציבור"
יוסף גרינבוים
כ"ו חשון התשע"ח / 15.11.2017 11:41

האם בעלי המלונות יבחרו בקרוב באפשרויות חלופיות לתעודת הכשרות של הרבנות?

במכתב ששלח יו”ר התאחדות המלונות בירושלים ומנכ”ל מלון יהודה, ישי ברנע – ופורסם בישראל היום – הוא קורא לבעלי המלונות לנטוש את הכשרות שמעניקה הרבנות ולבחור בדרכים אחרות.

המכתב נשלח על רקע פסיקת בג”ץ, בה צוין כי עסק שלא ניתנה לו תעודת הכשר אמנם לא יכול להציג את עצמו כ”כשר”, אך כן יוכל להציג את הסטנדרטים הכשרותיים שלו, תוך הדגשה כי זו לא תעודת כשרות של הרבנות.

במכתב, שפרסם יהודה שלזינגר נכתב: “לאורך השנים ראינו וחווינו את הנזקים ההרסניים של מונופול הכשרות, והנה בא בג”ץ והוציא את הערמונים מהאש… הנשיאה קבעה כי בית העסק לא יכול להציג תעודה חלופית לתעודת הכשרות של הרבנות, אך יכול להציג מצג אמת בכתב בדבר המזון הנמכר בו, תוך פירוט הסטנדרטים שעליהם הוא מקפיד ואופן הפיקוח על שמירתם, ותוך הבהרה מפורשת שאין בידיו תעודת הכשר של הרבנות הראשית”.

ברנע ציין עוד: “מדובר בפסק דין חשוב ותקדימי שמסיר את חסמי הכניסה לשוק הכשרות ומכרסם במונופול הרבנות”. לדבריו, למרות שהסיכוי לשינוי מהותי בתחום “שואף לאפס”, אפשר להוביל לשינוי אם “בתי המלון בארץ, שהם הגורם הגדול ביותר במדינה המקבל שירות מהרבנות, יפתחו את שעריהם לגופי כשרות נוספים ויאפשרו תחרות גם בתחום זה”.

לדבריו, “תכלית מכתבי זה היא לעודד את בתי המלון לפתוח את שעריהם לתחרות בתחום הכשרות, ואין באמור להמליץ ממי לרכוש את שירות הכשרות ובאיזו בחירה”.

לישראל היום אמר ברנע: “המלונות בוחנים כרגע את כל האפשרויות הפתוחות בפניהם, ובמקביל מצפים לראות שינוי כלשהו בהתנהלות הרבנות והמועצות הדתיות”.

מהרבנות הראשית נמסר לישראל היום, כי היא שוקדת בימים אלה “על יישום מסקנות הצוות לבחינת מערך הכשרות שמינה הרב הראשי ושמסקנותיו אושרו על ידי מועצת הרבנות הראשית, ואשר יובילו למערכת כשרות איכותית ואמינה תוך מתן פתרונות לליקויים ולכשלים הקיימים כיום במערך הכשרות.

“בכוונת הרבנות הראשית לשקוד ללא לאות עד ליישום ההמלצות והפיכת מערך הכשרות המוסדי-ממלכתי לראוי לאמון רב יותר של הציבור ולמערכת כשרות איכותית ואמינה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    נו טוב. שיתחרו בהם. יצטרכו להתייעל.
    16/11/2017 00:17
    כלבין דחציפין.
  1. יל