המפכ”ל: ‘חרדים שמתקנים במוסכים פלסטינים נהנים מגזל. אסור!’

אריה ריבקינד
|
כ"ה חשון התשע"ח / 14.11.2017 15:07
במפגש בין השר ארדן ורוני אלשיך עם ראשי רשויות חרדיות – אמר השר: “אסור להכליל את המגזר החרדי תחת הנזקים שעושה הפלג הירושלמי. נמשיך לקרב את המשטרה לאזרח החרדי הנורמטיבי שהוא הרוב” • עוד במפגש: הצורך ברישות הערים החרדיות במצלמות וחיזוק השיטור העירוני

במפגש שנערך היום בין השר לביטחון הפנים גלעד ארדן ומפכ”ל המשטרה רנ”צ רוני אלשיך עם ראשי הרשויות החרדיות – במטרה לקיים שיח ושיתופי פעולה בין המשטרה לציבור החרדי – הביעו השר והמפכ”ל את חשיבות שיתוף הפעולה והעמקת האמון בין הצדדים.

במפגש נכחו: נחום גיטלר – חבר מועצה במודיעין עילית, משה אבוטבול – ראש העיר בית שמש, ישראל פרוש – ראש העיר אלעד, חנוך זייברט – ראש העיר בני ברק, יצחק רייך – ראש מועצת רכסים, יצחק פינדרוס – מ”מ ראש עיריית ירושלים, יוסף דייטש – סגן ראש העיר ירושלים, אלי ארנד – נציגו של סגן ראש העיר בני ברק מנחם שפירא, ראש אגף המבצעים במשטרה ניצב אלון לבבי ורב המשטרה נצ”מ הרב רמי ברכיהו.

במפגש עלו מספר רעיונות במגוון רחב נושאים. בין היתר, עלה הצורך ברישות הערים החרדיות במצלמות אבטחה וחיזוק השיטור העירוני.

השר ארדן: “המפגש החשוב שנערך היום הוא חלק מתוכנית אסטרטגית כוללת לחיזוק הקשר והאמון בין המשטרה לציבור החרדי.

“אסור להכליל את המגזר החרדי תחת הנזקים שעושה הפלג הירושלמי. אנחנו נמשיך להשקיע וניצור תשתיות מקצועיות כדי לקרב את המשטרה לאזרח החרדי הנורמטיבי שהוא בוודאי הרוב המוחלט.

“הדבר חשוב מאין כמותו הן למשטרה והן לתושבים, כדי לחזק את הביטחון האישי של התושבים בכל הארץ”.

מפכ”ל המשטרה רוני אלשיך ציין במהלך המפגש כי הוא מברך על ההתקדמות המשמעותית שחלה מאז ההתכנסות הקודמת, “התקדמות שעולה כחוט השני בדברי כל המשתתפים”.

המפכ”ל הדגיש כי המשטרה פועלת מתוך החברה ומכוחה, והידוק הקשרים עם ראשי הציבור מהווה מכפיל כח בפעילות המשטרה ותנאי הכרחי להצלחתה, וקרא להמשך שיתוף פעולה פורה, תוך מציאת פתרונות משותפים לבעיות היחודיות של המגזר בתחומי הציות לחוק.

המפכ״ל ניצל את ההזדמנות להתריע מפני תופעה רווחת בציבור החרדי – של תיקון כלי רכב במוסכים פלסטיניים.

לדבריו, מעבר לעובדה שמדובר בעבירה על החוק, מדובר בסיכון בטחוני בלתי מבוקר וכן בשותפות למחולל המרכזי של גניבות כלי הרכב מאזרחים ישראלים במרכז – אל שטחי הרשות.

“הביקוש לחלפים מייצר את הזמנת הגניבות וכך האוכלוסיה שמשתמשת בשירותי המוסכים נהנית מהגזל! זה אמנם ‘זול’ יותר, כמו שתמיד לגנוב זה זול יותר… אך זה אסור!”

המפכ”ל קרא גם לרבנים להיות שותפים לבלימת התופעה.