‘למחוק את המילה שפחה’: השופט הורה לשירה רבן לתקן את התביעה

אריה ריבקינד
|
כ"ה חשון התשע"ח / 14.11.2017 12:06
שופט בית הדין לעבודה דחה את הבקשה לאסור את פרסום שם החרדית שתובעת את שרה נתניהו • מתח ביקורת על ניסוח התביעה: להסיר כינויים משפילים כגון “השפחה” ותיאורים משפילים מיותרים נוספים, שאינם רלוונטים להליך המשפטי • הורה לפרקליטים לנסח מחדש התביעה תוך 21 יום

נשיא בית הדין האזורי לעבודה בירושלים, השופט אייל אברהמי, הורה הבוקר (שלישי) לעורכי דינה של שירה רבן, החרדית בת ה-24 שעבדה במעון ראש הממשלה – להגיש כתב תביעה מתוקן בשמה, בתוך 21 יום.

השופט  הורה גם לציין במפורש בכתב התביעה את שמה של רבן, וקבע השופט כי אין כל עילה לאסור את פרסום שמה.

עוד קבע השופט, כי יש להסיר מכתב התביעה כינויים משפילים כגון “השפחה”, ותיאורים משפילים מיותרים נוספים שכתבו עורכי דינה של רבן.

“בית הדין רשאי לדרוש תיקונו של כתב טענות כאשר זה כולל ביטויים פוגעניים או כאשר זה כולל טיעון ארוך ומיותר המלווה בהאשמות הדדיות, שאין הצדקה לעלותם”, כתב השופט. “כמו כן נכון שלא לכנות עובדות אחרות בכינויים מעליבים. בא כוח התובעת יתקן את כתב התביעה וישמיט את החלקים שאינם רלוונטים לצורך ההליך המשפטי שלפנינו”.

עם זאת, השופט החליט שלא להיענות בשלב זה לבקשת עורך דין יוסי כהן, פרקליטה של רעיית ראש הממשלה, שרה נתניהו, למחוק אותה מכתב התביעה, מאחר שלטענתה לא היא היתה מעסיקתה של רבן.

לצד זאת הורה השופט לעורכי דינה של העובדת החרדית להבהיר באופן מדויק בכתב התביעה המתוקן מהי העילה לצירופה של נתניהו כנתבעת: האם לדעת התובעת שרה נתניהו היא המעסיקה בפועל שלה או האם מדובר במדינה.

רק לאחר הגשת כתב התביעה המתוקן, יוכלו עורכי דינה של נתניהו להגיש פעם נוספת את הבקשה למחיקתה כנתבעת – ואז ידון בית הדין בבקשה.

ביום חמישי קיבל השופט את בקשתם של יועצת ראש הממשלה לענייני חרדים, רבקה פאלוך, אב הבית אפי אזולאי, וראש הסגל של ראש הממשלה יואב הורוביץ למחוק את שמם כנתבעים – מכתב התביעה.