אורן חזן במליאה: מטורף! מחלקים פה דו”חות על הנחת תפילין? • צפו

חבר הכנסת אורן חזן תקף במהלך דיון במליאה את הקנסות שמטילים על דוכני חב"ד: "שאנחנו, שומו שמיים, נשמור על הדת שלנו? מה השלב הבא? שמי שילך עם כיפה צבעונית מדי יקבל קנס?" • צפו בנאום
אריה ריבקינד
כ"ה חשון התשע"ח / 14.11.2017 01:48

ח”כ אורן חזן ניצל אמש (שני) דיון במליאת הכנסת על הצעת חוק יסודות המשפט, כדי לתקוף את הדו”חות שפקחים עירוניים מטילים על דוכנים, בהם מציעים חסידי חב”ד לעוברים ושבים להניח תפילין.

בדף הפייסבוק שלו העלה חזן את נאומו – וכתב: “מטורף! במדינת היהודים מחלקים דו”חות על מצוות הנחת תפילין –  אנטישמיות של יהודים!”.

הנה דבריו במליאה:

כל דבר אצלכם שקשור לאהבת העם והארץ פשוט לא קיים.

אני אתן לכם דוגמה ממשהו שקורה לאחרונה של חבר’ה של חב”ד, שמקימים דוכנים להציע ליהודים להניח תפילין. רק להניח תפילין. מקבלים דו”חות. זה נהיה טרנד חדש, במדינת העם היהודי. אחרי שהיהודים נרדפים בכל העולם, דווקא אצלנו בבית מי שחלילה מעז להציע ליהודי אחר לקיים מצווה קטנה, פשוטה – מסתכן בקנס.

אם אתה ערבי מוסלמי, אתה יכול לפרוס שטיח בכל פינה בארץ ישראל, לשכב על הקרקע, להתפלל אפילו בחמולות, גם אם זה קבוצה זה מותר.

אנחנו יודעים לכבד, אנחנו מכבדים את כל הדתות. אבל שאנחנו, שומו שמיים, נשמור על הדת שלנו? מה השלב הבא? שמי שילך עם כיפה צבעונית מדי יקבל קנס? אחרי זה אתם באים בטענות לניסן סלומיאנסקי, שרוצה להכניס את עקרונות המשפט העברי לחקיקה?

יש פה חברים באופוזיציה ששכחו מה זה להיות יהודי. יש פה אנשים שיושבים פה בבית הזה, שהזיכרון שלהם כל כך קצר או שהראיה שלהם כל כך מטושטשת, ובזה אני מסיים אדוני היו”ר, שהם לא מבינים שעד לפני שבעים שנה לא הייתה כאן מדינה, ואנשים עברו כצאן לטבח, אנשים מתו על קידוש ה’ – רק כדי שאנחנו היום נקיים את מה ששנים חלמנו – ואני מסיים במשפט אחד – רבותיי אם אנחנו כאן, אחרי ששבנו לביתנו, לא נשמור על המורשת והמסורת, ועל מה שהחזיק אותנו אלפיים שנה בגלות – אנחנו לא ראויים להיות כאן.

תודה רבה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אורן אתה תותח
    14/11/2017 08:36
    נהוראי
  1. איזה משפטים אין כמוך אתה אלוף הלוואי וירבו כמוך