אבי גבאי: “השמאל שכח מה זה להיות יהודים. הכל מתחיל בתורה”

אריה ריבקינד
|
כ"ד חשון התשע"ח / 13.11.2017 21:19
יו”ר העבודה: “אנחנו יהודים ואנחנו כן צריכים לדבר על הערכים היהודיים שלנו. הם הבסיס לכל הדורות שקמו. מאיפה הכול מתחיל?” • “אסכים להיות מספר 2 של יאיר לפיד, אם סקרים יוכיחו שהוא מקבל יותר מנדטים” • ח”כ אילן גילאון: “שום גבאי בשום בית כנסת לא ילמד אותנו על יהדות ומורשת”

יו”ר מפלגת העבודה אבי גבאי מתח היום (שני) ביקורת על השמאל בישראל.

“ב-97 המצלמה תפסה את ביבי אומר ‘השמאל שכח מה זה להיות יהודים'”, אמר יו”ר העבודה בכנס של צעירי מפלגת העבודה באוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע – והזכיר את האמירה של נתניהו לרב יצחק כדורי זצ”ל. “את יודעת מה השמאל עשה בתגובה לזה? שכח להיות יהודים. כאילו אמר ‘אוקי אמרתם את זה עלינו, אז מעכשיו נהיה רק ליברליים'”.

גבאי המשיך: “זה לא נכון, אנחנו יהודים ואנחנו כן צריכים לדבר על הערכים היהודיים שלנו. אני אומר לך באחריות, הם הבסיס לכל הדורות שקמו. מאיפה הכול מתחיל? הכול מתחיל בתורה שלנו ובהלכות שלנו ובדברים הבסיסיים שלנו. הכול מתחיל שם”.

גבאי הצהיר כי יהיה מוכן להיות מספר 2 ברשימה עם יאיר לפיד, באם סקרים יוכיחו שלפיד מקבל יותר מנדטים ממנו. “אעשה הכל כדי להיות מספר 1″, הבהיר גבאי, אך ”אם לא יבחרו בי, אני מוכן להיות מספר 2 כדי לשנות”.

זהבה גלאון הגיבה: “לא, אבי. אתה זה ששכח. אין סתירה בין יהדות לערכים ליברלים ולא כל היהודים מוכנים להשתחוות לגרסה החרדית או הציונית-דתית של היהדות. השמאל שהקים את המפלגה שלך ידע את זה פעם”.

ח”כ אילן גילאון (מרצ) הגיב: “מילא להיות ליכוד ב’, עכשיו גם להיות נתניהו ב’? שום גבאי בשום בית כנסת לא ילמד אותנו על יהדות ומורשת, כי אנחנו יונקים את ערכינו מן המורשת שלנו כמו ממורשתם של אחרים”.

ח”כ מיקי רוזנטל מהמחנה הציוני צייץ בטוויטר: ”אני שמאלני, אני יהודי, ואין לי בעיית זיכרון”.

ח”כ קסניה סבטלובה, כגם היא מהמחנה הציוני, השיבה לגבאי: ”לא, לא שכחנו שום דבר. יהודים אנחנו וככאלה נמשיך לקדם אג׳נדה צודקת, ליברלית, מכילה, שלא מושתתת על הדרה ושנאה לעמים אחרים או ליהודים אחרים”.