בצל התחממות בדרום: צה”ל פרס סוללות ‘כיפת ברזל’ ברחבי הארץ

הסוללות נפרסו גם במרכז הארץ כחלק מההיערכות של צה"ל: חשש שארגוני הטרור ברצועת עזה ישגרו רקטות לישראל - בתגובה להפצצת מנהרת הטרור וחיסול 14 המחבלים שהיו בה, לפני שבועיים • ראש הממשלה הזהיר אתמול: "רואים את חמאס אחראי לכל התקפה שיוצאת מהרצועה נגדנו"
חיים טוויל ואריה ריבקינד
כ"ד חשון התשע"ח / 13.11.2017 20:18

סוללות כיפת ברזל נפרסו באזורים שונים ברחבי הארץ, בהם גם מספר מוקדים באזור המרכז. פריסת הסוללות באה על רקע המתיחות הגוברת בגבול עזה, על רקע הפצצת מנהרת הגי’האד האסלאמי לפני כשבועיים.

במערכת הביטחון מזהים כוונה של הג’יהאד האסלאמי להוציא לפועל פיגוע בתגובה להפצצת המנהרה.

ישראל מחזיקה בחמש גופות מחבלים שחוסלו בעת פיצוץ מנהרת הטרור, בה נהרגו 14 מחבלים.

אמש (שני) עצרו כוחות הביטחון את טארק קעדאן, אחד ממנהיגי הג׳יהאד האיסלמי ביו”ש, בביתו בכפר עראבה שבמחוז ג’נין – והוא הועבר לחקירת כוחות הביטחון.

המעצר מגיע במסגרת פעולות הסיכול והמניעה שמבצעים בצה”ל ובשב”כ בעקבות המתיחות הביטחונית ברצועת עזה.

במקביל, צה”ל החל לתגבר בימים האחרונים את כוחותיו מול רצועת עזה, בדגש על אבטחת עבודות הבנייה על המכשול הקרקעי מול הרצועה. גם כוחות מיוחדים לוקחים חלק במאמץ ההגנה.

במוצאי שבת שיגר מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב (פולי) מרדכי סירטון איום לראשי ארגון הטרור.

“כדאי שיהיה ברור: לכל תגובה של הג’יהאד האיסלאמי באשר היא, ישראל תגיב בעוצמה ובנחישות, לא רק כלפי הג’יהאד אלא גם כלפי חמאס. אנחנו מייעצים להנהגת הג’יהאד האיסלאמי בדמשק לנקוט זהירות ולשלוט בעניינים.

”מפקדת הג’יהאד האיסלאמי הפלסטיני בדמשק ומנהיגי הארגון – רמדאן שלח וזיאד נחאלה – קחו מהר את העניינים לידיים כי אתם אלו שתישאו באחריות”, קרא האלוף.

בתגובה, בהודעה רשמית שפרסם הג’יהאד האסלאמי, נכתב כי האיומים לא יפחידו את הארגון, וכי זכותו להגיב על הרג של אנשיו.

גם נתניהו התייחס בפתח ישיבת הממשלה לביום ראשון איומי ארגוני הטרור בעזה ואמר: “יש מי שמשתעשע בניסיונות תקיפה על ישראל. היד שלנו תהיה קשה עם כל מי שינסה לתקוף אותנו, בכל גזרה שהיא. אני מתכוון לכל גורם וכל אחד”.

בדיון מיוחד במליאת הכנסת, שהתקיים היום (שני) לבקשת יותר מ-40 חברי כנסת, התייחס ראש הממשלה נתניהו לסוגיות מדיניות וגילה: “בסוף השבוע האחרון שוחחתי בטלפון עם נשיא מצרים שיחה חשובה לביטחונן של שתי המדינות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות