העונש של הגר”א יוסף: 5 חודשי מאסר על תנאי ופרישה מתפקידו כרב

חיים טוויל
|
כ"ד חשון התשע"ח / 13.11.2017 12:51
בית המשפט אישר את ההסדר: רבה של חולון יתפטר לאלתר מתפקידו, ישעה את עצמו מתפקידו כחבר במועצת הרבנות הראשית – ויתחייב שלא להתמודד לתפקידים ציבוריים במשך שבע השנים הבאות • ישלם קנס של 75,000 שקל

הגאון רבי אברהם יוסף, בנו של הגר”ע יוסף ומי שכיהן כרבה הראשי של העיר חולון וחבר מועצת הרבנות הראשית, נדון לחמישה חודשי מאסר על תנאי ולקנס של 75,000 שקל.

הגר”א יוסף גם התחייב לפרוש מתפקידו כרב העיר ולהשעות את עצמו מתפקידו כחבר במועצת הרבנות הראשית – ולא להתמודד על תפקיד ציבורי במשך שבע שנים.

סגן נשיא בית משפט השלום בתל אביב, צחי עוזיאל, אימץ  היום (שני) את ההסדר בין פרקליטיו של הרב ופרקליטות המדינה – שסוכם כבר לפני כארבעה חודשים – לאחר שהרשיע את הגר”א יוסף בשתי עבירות של הפרת אמונים.

הגר”א יוסף הורשע לאחר שהואשם כי ניצל את מעמדו הן כרב העיר חולון והן כממלא מקום רבה של אור יהודה, כאשר קידם את בד”ץ ‘בית יוסף’, שבבעלות בני משפחתו, ומנע תחרות באזור חולון ואור יהודה.

“מעשיו של הנאשם הביאו לקידום גוף אחד שיש לו אינטרס לגביו ולמניעת תחרות חופשית בערים המדוברות, ומשכך פגעו הן בגופי הכשרות הפרטיים האחרים, הן בבעלי העסקים, והן בציבור צרכני הכשרות, אשר לו בעיקר חב הנאשם חובת נאמנות מתוקף תפקידו, כאשר יש לזכור כי בענייננו פגיעה זו אירעה בפועל (אם כי, כאמור, אין צורך בהוכחת התוצאה לצורך הרשעה בעבירה)”, כתב השופט.