מדינת משטרה • אמסלם: “סוחטים אותי שלא אקדם חקיקה. זה פוטש”

אחרי שפורסם על פגישת המפכ"ל עם ארבעה מפכ"לים בדימוס, שהציעו לו לחקור חקירה פלילית את יוזם 'חוק ההמלצות' - ח"כ דודי אמסלם זועם: "זה כבר פוטש אמיתי" • "זה כמובן לא משפיע עליי, אבל זה מזעזע אותי. אתלונן נגד המפכ"ל במח"ש" • בתגובת נגד: הוגשה נגדו תלונה במשטרה
אריה ריבקינד
כ"ד חשון התשע"ח / 13.11.2017 11:53

אחרי הפגישה שקיים המפכ”ל רוני אלשיך עם ארבעה מפכ”לים בדימוס, במהלכה המליצו לו לפתוח בחקירה פלילית נגד ח”כ דודי אמסלם על רקע היוזמות שלו נגד המשטרה – חבר הכנסת מהליכוד משיב אש.

“זה כבר פוטש אמיתי, זו לא בדיחה, זה לא ברמזים”, אומר אמסלם בשיחה עם חדשות 2. “אני יו”ר ועדת הפנים והגנת הסביבה, זה התפקיד שלי לעשות בקרה על המשטרה. אם אני לא אעשה בקרה על המשטרה – אז אף אחד לא יעשה”.

אמסלם הוסיף: “זה דבר שבחיים לא האמנתי שיקרה במדינת ישראל. המפכ”ל לא קרא למפכ”לים לשעבר כדי להתייעץ איתם על איסוף הנשק במגזר החקלאי או על הפשיטות החקלאיות – אלא על היוזמות שלי ועל חקירות ראש הממשלה”.

לדברי אמסלם, המפכ”לים לשעבר סוחטים אותו, במטרה למנוע ממנו לקדם את יוזמות החקיקה שלו.

“אני אתייעץ עם עורכי דין ואבקש להגיש תלונה במח”ש נגד המפכ”ל ונגד כל המפכ”לים לשעבר שהיו בפגישה, גם על ההתערבות בחקירות וגם על סחיטה שלי באיומים”.

אמסלם הדגיש: “זה כמובן לא משפיע עליי בשום דרך, אבל זה מזעזע אותי לאן המערכת הגיעה”.

הח”כ מהליכוד הוסיף: “אני מבין את העסק הזה מאוד פשוט – אחד, הם אמרו לו לעצור את אמסלם, ושתיים, במידה וזה הולך ‘תאיץ את החקירות ותפיל את ראש הממשלה, ואז אמסלם ממילא לא יהיה בתפקיד כי הממשלה נופלת'”.

בעקבות דבריו של ח”כ אמסלם כי בכוונתו להגיש תלונה במח”ש נגד מפכ”ל המשטרה, הגישה אושרה אסף מה’וועד של השוטרים, הגמלאים והסוהרים’ תלונה במשטרה נגד הח”כ בגין סחיטה באיומים.

המתלוננת כתבה: “היום אחרי קריאת דבריו של ח”כ אמסלם להגיש תלונה במח”ש, אני הגשתי תלונה. דבריו מהווים חשד לעבירה של הסתה ואיומים”.

אמש דיווח של משה נוסבאום בחדשות 2, כי בין העצות של ארבעת המפכ”לים לאלשיך היה הרעיון ההזוי הבא: פנייה ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בבקשה לאשר חקירה פלילית נגד ח”כ דודי אמסלם בגין, לא פחות, עבירת סחיטה באיומים, בעקבות הצעת ‘חוק ההמלצות’ שלו.

הארבעה – רפי פלד, יהודה וילק, דודי כהן ומשה קרדי – הגיעו ללשכתו של המפכ”ל בתל אביב.

בפגישה עלתה הצעה נוספת: לזרז את סיכום החקירות בתיקים 1000 ו-2000 כדי לגבש חוות דעת בהם, עוד לפני שתושלם חקיקת החוק של אמסלם.

חבר הכנסת דודי אמסלם, השוהה בבון שבגרמניה, צייץ בתגובה בחשבון הטוויטר שלו: “הידיעה המרעישה של נוסבאום מזכירה לי את המשטר בארגנטינה בשנות ה- 70”.

כפי שדווח בחרדים 10, אמסלם מקדם את ‘חוק ההמלצות’, שכבר עבר בקריאה טרומית ונועד למנוע מהמשטרה לגבש המלצות בעד ונגד העמדה לדין. לפי החוק המוצע, המשטרה תעביר את הראיות כמות שהן לידי הפרקליטות, שתגבש בעצמה חוות דעת.

אמסלם גם יוזם הצעת חוק שתגביל את שכרו של מפכ”ל המשטרה, במקביל להעלאת שכרו של ראש הממשלה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות