הטריקים והשטיקים: כך גנבו 8 חברי הכנופיה הקולומביאנית כסף מזקנים

חברי הכנופיה, שנכנסו ארצה במהלך אוקטובר- נובמבר, נהגו לכייס בתחבולה אנשים קשישים • מעשי הגניבה והשוד בוצעו תוך חלוקת תפקידים ברורה • אתמול הם נעצרו ונכלאו
חיים טוויל
כ"ד חשון התשע"ח / 13.11.2017 11:16

חוקרי המשטרה עצרו אמש (ראשון) שמונה חברי כנופייה מקולומביה, החשודים בביצוע גניבות במרמה ובתחבולה של מאות אלפי שקלים מקשישים.

במהלך המעצר עצרו בלשי המשטרה שמונה חשודים – שבעה מקולומביה ואחד ממקסיקו – בחשד לביצוע מעשי שוד וגניבות באופן סדרתי. הגניבות בוצעו בעיקר כנגד אנשים מבוגרים.

על פי החשד, חברי הכנופיה שנכנסו ארצה במהלך אוקטובר- נובמבר, נהגו לכייס בתחבולה אנשים קשישים. מעשי הגניבה והשוד בוצעו תוך חלוקת תפקידים ברורה בין חברי הכנופיה.

בדרך זו כייסו מהקורבנות הקשישים מאות אלפי שקלים.

במשטרה מציינים מספר מקרים:

• במהלך חודש אוקטובר עקבו חברי הכנופיה אחר קשיש שנכנס לסניף הבנק בהרצליה ומשך מעל 120,000 ש”ח. חברי הכנופיה המתינו לצאתו מהבנק ואז פיזרו שטרות כסף על המדרכה בסמוך לקשיש, וטענו שאלה נפלו מהתיק שנשא. בשעה שהקשיש אסף את השטרות, גנבו ממנו במרמה ובתחבולה את תכולת התיק.

• במקרה אחר ברמת גן עקבו אחר קשישה שהייתה בדרכה לבנק. לאחר שמשכה אלפי שקלים, תקפו אותה, משכו ממנה את התיק וברחו מהמקום.

• במקרה נוסף חברי הכנופיה התיזו נוזל על אדם מבוגר. חבר כנופיה אחד הגיע לסייע בניקוי החולצה, בשעה שהאחרים גנבו את תכולת התיק וברחו מהמקום.

• במהלך חודש אוקטובר עקבו אחר קשישה שמשכה מעטפה עם אלפי שקלים בחולון. אחת מחברי הכנופיה נפלה לידה וביקשה סיוע. בעת שהקשישה סייעה לה, הגיע חבר כנופיה אחר ובתחבולה גנב ממנה את המעטפה ובה הכספים.

משטרת ישראל פתחה  בחקירה מורכבת ומאומצת, תוך הפעלת אמצעים טכנולוגיים מתקדמים, ובסיומה נעצרו אתמול החשודים.

בחיפוש שנערך בביתם נתפס ציוד רב ששימש לביצוע העבירה ואלפי שקלים, יורו ודולרים.

בתום החקירה החשודים נכלאו.

כעת נבדק החשד למעורבות הכנופייה במעשי גניבה בתחבולה ומקרי שוד נוספים גם בחו”ל.

היום יובאו החשודים להארכת מעצרם בבית משפט השלום בת”א.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    איך להתפטר
    13/11/2017 13:12
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. תלמידי ישיבות שהשתחררו בימים האחרונים מכלא 6 שם ריצו תקופת מעצר בגין היותם עריקים מצה”ל שלא הסדירו את מעמדם, נכנסו לאחרונה למעונם של מרן ראש ישיבת בריסק הגאון הצדיק ר’ דוד סולובייצ’יק שליט”א, ולאדמו”רים הגאונים מתולדות אהרן ותולדות אברהם יצחק, ושמעו מהם דברי חיזוק וברכה.

    וראש ישיבת בריסק מרן הגאון הצדיק ר’ דוד שליט”א אמר להם כי “כולם היו צריכים לא להתייצב בלשכות הגיוס, רק להגות בתורה, ולחכות למלך המשיח. אם כך היו נוהגים “כולם” לא היה לנו עסק איתם”.

    כ”ק האדמו”ר מתולדות אהרון איחל לעריק שבזכות עמידתו האיתנה בכלא הצבאי ימשיך להתחזק הלאה בתורה ויראת שמים, והוסיף: “הם יכולים לנסות להפחיד אתכם מבחוץ, אבל בפועל אין להם שום כוח עליכם.

    וכבר נודע שכל המטרה של המגייסים – לסגור את הישיבות ואת הכוללים ר”ל ח”ו. זה נראה כבעיה, הם רק צריכים את כולנו לצבא, כדי לעשות מכל ציבור החרדי לחילונים וכופרים רח”ל. וכולם מבינים שרוב הציבור החרדי כבר הולכים לאורם של גדולי ישראל האוחזים כהיום שצריך כבר מזמן להלחם עם הצבא באופן סופי, עד שיסירו את טלפיהם מבחורי ישראל מכל הסוגים והמגזרים.

    כהיום הם לא צריכים בכלל את בחורים חרדיים יש להם מספיק בשר מהחילונים.

    אבל יש להם מטרה אחת ויחידה להוציא את ציבור החרדי מהקופסה הנקרא “חרדים” הם בטח לא יכולים במכה אחד לאכוף על כל החרדים, אז פשוט מאוד לוקחים קודם את החלשים ואח”כ כשזה כבר דבר פשוט והתרגלו שגם חרדים משרתים אז נקח את הלומדי תורה לידים ואז זה יהיה כבר הרבה יותר קל
    בקיצור הם רוצים את כולנו, לשמד לשמד שמד וכו’.

    וע”פ הדרכת גדולי ישראל -הלכה למעשה: שכולנו -כל החרדים כולו -ללא יוצא מן הכלל, לא ישתפו פעולה כלל עם הציונים הארורים ואז לא יהיה להם ברירה רק להתקפל, כשידוע לכולנו כי יהדות החרדית יש להם כח עצום אנו להם כקוץ בגרון הם לא יודעים איך להתפטר מאיתנו ואם נכניס את החרדים למלכודת זה הפתרון היחיד שלנו. ובפרט כיום שהחבל מתהדקת עוד ועוד על הצבור החרדי.