פעילי הפלג יפצו בכ-600,000 ש”ח קצין חרדי שנרדף וסבל מ’שיימינג’

יהודה גליקמן, קצין חרדי שתבע פעילים מרכזיים בפלג הירושלמי שהסיתו לטענתו נגדו ונגד משפחתו בשל שירותו בצה"ל - יקבל פיצוי ענק • עורך דינו: "זהו אחד מפסקי הדין הראשונים שמבהירים כי דמם של חיילים חרדיים אינו מותר"
חיים טוויל
כ"ג חשון התשע"ח / 12.11.2017 20:29

בית המשפט פסק היום (ראשון) כי שלושה מפעילי הפלג הירושלמי יפצו את הקצין החרדי יהודה גליקמן  בכ-600 אלף שקל, בגין השיימינג שבוצע כלפיו.  כך פורסם בחדשות 2.

שניים מהנתבעים – פעילים בכירים ב’פלג הירושלמי’ – ישלמו לגליקמן 200,000 שקלים כל אחד. נתבע נוסף ישלם 100,00 ש”ח. בנוסף ישלמו הנתבעים הוצאות משפט בסף 30,000 ש”ח ושכר טרחת עורך דין ב-62,500 שקלים.

במקביל, התובע ישלם כ-15,00 שקלים שכר טרחת עורך דין של נתבע רביעי – שתביעה נגדו נדחתה.

עורך דינו של גליקמן, שלומי וינברג הגיב לפסיקה: “היום פסק בית המשפט כי יהודה גליקמן יפוצה על הדיבה והאיומים על חייו בסך 650 אלף שקל”. לדבריו, “זהו אחד מפסקי הדין הראשונים שמבהירים כי החברה החרדית אינה סגורה ודמם של חיילים חרדיים אינו מותר כשם שכבודם מקודשת”.

גליקמן, ששמו ותמונתו פורסמו בחוברת ‘הציידים’, שכר בעלות של עשרות אלפי שקלים את שירותיו של החוקר הפרטי דוד גבאי על מנת לאתר את מי שאיימו עליו ועל משפחתו.

“בירכו אותו שימות מהר, מתקשרים ממספרים חסויים, מקללים אותנו”, סיפרה אשתו של יהודה גליקמן לחדשות 2 על הקמפיין האישי נגד בעלה. “זרקו עליו ביצים ברחוב, כל כך הרבה מסיתים לאלימות ולפגיעה בו – קראו לא לצרף אותנו למניין, ואני חוששת שמישהו יעשה מעשה שאני לא יכולה להעלות על דל שפתותיי”.

החקירה הפרטית נשאה פרי וחשפה בפני גליקמן מי עומד מאחורי ההטרדות: ארבעה חרדים הוקלטו כשהם מפלילים את עצמם לכאורה ומדברים על התכניות לקיים אספות והפגנות ליד ביתו של גליקמן. “צריך אוטובוסים, יש לי דמיונות לקנות כמויות של עקרבים או עכברים ולמלא לכל אחד כזה את הבית”, אמר אחד מהם בהקלטות.

בעקבות כך הגיש נגדם גליקמן תביעה אזרחית בגין לשון הרע בסכום של 2.4 מיליון שקלים.

 

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    צה"ל : לטוב לנו בזה ובבא.
    12/11/2017 21:59
    ותן חלקיייינו
  1. לטוב לנו בזה ובבא.

  2. רובינו מקנאים בחיילים החרדים למאד מאד
    13/11/2017 00:12
    יכין ובועז