לפחות 12 שוטרים נחקרו באזהרה בחשד לתקיפה של מפגינים מ’הפלג’

מהמידע שמסרה המחלקה לחקירת שוטרים לבקשת אתר וואלה עולה: לאחר כל הפגנה גדולה שהפיק הפלג הירושלמי, נחקר לפחות שוטר אחד בגין הפעלת כוח שלא כדין • חלק מהשוטרים נחקרו לגבי יותר מתקרית אחת • לפחות נגד חלק השוטרים צפויה מח"ש להגיש כתבי אישום, בכפוף לשימוע
חיים טוויל
כ"ג חשון התשע"ח / 12.11.2017 18:13

לפחות 12 שוטרים נחקרו באזהרה מאז תחילת השנה, במחלקה לחקירות שוטרים  בחשד שתקפו מפגינים חרדים.

כך עולה מנתונים של  מח”ש שנמסרו לבקשת אמרי לוי סדן מאתר וואלה. לפחות נגד חלק השוטרים, החשודים בשימוש בכוח שלא כדין, צפויה המחלקה לחקירות שוטרים להגיש כתבי אישום, בכפוף לשימוע.

לפי הנתונים, לאחר כל הפגנה גדולה של הפלג הירושלמי, נחקר לפחות שוטר אחד בגין הפעלת כוח שלא כדין. חלק מהשוטרים אף נחקרו לגבי יותר מתקרית אחת.

כך, למשל, במקרה של השוטרת לנא חליל – שפורסם לראשונה בוואלה – הוגש כתב אישום בגין אירוע תקיפה שהתרחש ב-18 בינואר, בעוד לאחרונה היא נחקרה שוב בחשד לתקיפת מפגין נוסף בהפגנה שנערכה בחודש האחרון.

מהמחלקה לחקירות שוטרים נמסר לוואלה: “מח”ש מחויבת לחתור לחקר האמת מתוך גישה בלתי מתפשרת כלפי אלימות מיותרת ושימוש לרעה בכוח ובסמכות; כל זאת מתוך הבנה עמוקה לצורך לשמור על אמון הציבור במערכת האכיפה.

“בד בבד, חשוב לזכור כי עבודת השיטור מחייבת לעתים חתירה למגע ושימוש בכוח לצורך פעילות שיטור מבצעית, המתבצעת בחיכוך גבוה עם האוכלוסייה מול הפרות חוק וסדר.

“מח”ש תוסיף לעמוד על המשמר ולעשות מלאכה מקצועית ומאוזנת בגזרת האכיפה הפלילית ולמלא במסירות את המשימה המורכבת של אכיפת החוק על שומרי החוק, תוך חשיפת מעשי עבירה, בפרט כאלה שבוצעו נגד אוכלוסיות הסובלות משיטור יתר, ומבלי להרתיע שוטרים הגונים מלבצע את תפקידם המורכב ולמלא את משימותיהם בחזית החיכוך המורכבת בחברה משוסעת ומפולגת”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות