הרב דוד הריסון: “עברו עלי ימים קשים מאוד. נעשה לי עוול נוראי”

הרב דוד הריסון, שהואשם בביצוע מעשים חמורים במיוחד בתלמידה - והיה נתון במעצר בית שנה שלמה, קיבל שלושה ימים לפני המשפט הודעה: הפרקליטות חזרה בה • בשיחה עם יהודה שלזינגר מישראל היום הוא מאשים את הפרקליטות והמשטרה: "כדאי שיאמצו מילים כמו 'טעינו' ו'סליחה'"
חיים טוויל
כ"ג חשון התשע"ח / 12.11.2017 11:56

אחרי שנה שלמה במעצר בית, בעקבות כתב אישום חמור שייחס לו מעשים חמורים במיוחד בתלמידת אולפנה לפני כשבע שנים, קיבל ביום חמישי האחרון הרב דוד הריסון הודעה מפתיעה: פרקליטות מחוז ירושלים, שהגישה את כתב האישום, הודיעה לבית המשפט כי בעקבות “התפתחות ראייתית” – הראיות לא מבססות הרשעה,  ולכן היא חוזרת בה לחלוטין מכתב האישום.

בראיון בלעדי שהעניק לישראל היום – מגיב הריסון על הזיכוי: “ביום חמישי אחר הצהריים קיבלתי את הטלפון מעורכת הדין, שאמרה שהפרקליטות חוזרת בה בדקה ה-‭91‬ מכתב האישום. אני מבין שזה משהו חריג ביותר, אבל ציפיתי וחיכיתי לו. ידענו אני, בני משפחתי וחבריי, שאני נקי לחלוטין. אני שמח שעכשיו כולם יודעים זאת”.

בשיחה עם יהודה שלזינגר הוא מעדיף למעט בהתייחסות אל התלמידה – אך מציין: “מדובר בתלמידה שלא לימדתי באופן ישיר, מעולם לא החלפתי איתה מילה. לצערי, התיק התגלגל מהר להפצה תקשורתית עצומה. התחושה שלי היתה שאחרי פרסום כל כך גורף והחלטי החוקרים לא היו מסוגלים לרדת מהעץ שעליו הם טיפסו, למרות התיק הרעוע”.

הריסון מפנה אצבע מאשימה כלפי המשטרה: “לחוקרים היתה מוטיבציה גבוהה להגיע להישגים בגלל שהם ראו בזה תיק תקשורתי: רב באולפנה שמתעלל בתלמידה קטינה. החוקרים קבעו את עמדתם אחרי עדות המתלוננת. כל מה שחיזק אותם הם לקחו וכל מה שהוכיח נגד הם השליכו הצידה”.

לדבריו, “היה ברור שיש פה אפילו חוסר היתכנות: איך ניתן לבצע עשרות עבירות במרכז בית ספר, במהלך יום הלימודים, תחת עיניהן של מורות ומאות תלמידות ואף אחת לא שומעת ולא רואה? לא לפני? לא אחרי? המשטרה התעלמה מכך”.

לרב הריסון יש מסר גם לפרקליטות, שבהודעתה האחרונה כתבה ש”אין סיכויים מבוססים להרשעה”. לדבריו, “זה עושה רושם כאילו קרה משהו ואי אפשר להוכיח, זו זריית חול, כדאי היה שיאמצו מילים כמו ‘טעינו’ ו’סליחה’. נעשה לי עוול נוראי. אני נקי מכל רבב”.

היום היה אמור להתחיל הדיון בבית המשפט בעניינו. “עברו עלי ימים קשים מאד, הייתי עצור 34 ימים ובהמשך במעצר בית”, סיפר הריסון לישראל היום. “לשמחתי קיבלתי חיזוקים מאשתי שעמדה לצידי, מידידים רבים וכל מי שמכיר אותי. כולם חיזקו ואמרו שהם לא מאמינים לסיפור הזה בכלל”.

הריסון היה עורך חופות, מדריך משלחות נוער לפולין, והיה לפני משרה חדשה בניהול בחינוך. הכל נעצר. “הכל ירד מסדר היום עד שאתחיל לאסוף את השברים. זו גם סיטואציה כלכלית קשה שבה אין הכנסות ויש הוצאות. לשמחתי ידידים ובני משפחה עזרו לנו כדי שנוכל לעמוד במציאות המורכבת הזאת”, הוא אומר.

האם הוא כועס?

“כעס זו לא המילה הנכונה, עברתי את הימים עם אמונה גדולה ותפילה שזכאותי תצא חד-משמעית. יש לי כאב על המציאות שקיימת, שאנשים יכולים למצוא את עצמם בקלות רבה בהליך פלילי קשה ביותר, כשהם חפים מפשע”.

הדפס כתבה

4 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    איפה
    12/11/2017 12:31
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. איפה אירכון לא תשתוק שיצא נגדו
    איפה אירגון של רבקה שוורץ
    תדעו גם לבקש סליחה ולהבין שלא כל תלונה היא אמיתי

    ובמילה אחת לאתר חרדים10 כל הכבוד לכם שאתם מעלים את הנושא לסדר היום וגם לוקחים אחריות מתי שצריך לנקות את שמו של האדם

  2. ממש רשעות של אנשים
    12/11/2017 17:19
    דוד
  3. רחמנות,ככה להרוס חיים של בן אדם רק בגלל שיש עניין של רייטינג לתקשורת. זה ממש הרס של חיים

  4. אין הבדל גדול בין סדום למדינת ישראל.
    13/11/2017 00:39
    איציק
  5. יש הבדל במערכת החוקים. שם רדפו אורחים ומסכנים. כאן רודפים גברים והופכים אותם למסכנים ואשמים. זה לא יאומן שאנחנו כאילו כאן במאה העשרים ואחד. זה ימי הביניים כאן. רק בחילוף תפקידים. כיום כל גבר בחזקת אשם. כל ילדה פתיה בחזקת צדיקה. המערכת כולה – כולל גברים דפוקים ודיפוזים – משתפים פעולה. ואנחנו כאילו בעידן מודרני. לא יאומן באיזה משטר דמוקרטי פרימיטיבי ואלים אנחנו חיים.

  6. שלא נדע מדברים כאלו
    24/12/2017 14:57
    איציק
  7. ומי שלא היה לו מזל יושב בכלא על שקרים