אבי גבאי: “לא רק ליצמן. כל יהדות התורה לא פוסלת קואליציה שלי”

יו"ר המחנה הציוני הצהיר: "אני מאוד שמח על האמירה של השר יעקב ליצמן, אני חושב שזו אמירה מאוד ברורה. אני יודע שגם הצד השני של יהדות התורה, בו נמצא משה גפני, תומך בזה" • על פינוי ישובים: "אי אפשר לפנות 100 אלף איש בשום הסדר שלא יהיה, זה לא פרקטי ולא ריאלי ולא נכון"
אריה ריבקינד
כ"ג חשון התשע"ח / 12.11.2017 10:49

יו”ר המחנה הציוני אבי גבאי, התייחס היום (ראשון), בראיון שדהעניק לכאן רשת ב’, לדבריו של שר הבריאות יעקב ליצמן, לפיה לא יפסול ישיבה בקואליציה עם גבאי, ואמר: “כל מפלגת יהדות התורה תומכת בכך”.

“אני מאוד שמח על האמירה של שר הבריאות יעקב ליצמן, אני חושב שזו אמירה מאוד ברורה”, אמר גבאי – והוסיף. “אני יודע שגם הצד השני של יהדות התורה, בו נמצא משה גפני, תומך בזה. אבל אנחנו צריכים קודם כל קואליציה רחבה, ובזה אני מתעסק”.

הוא הוסיף: “התעודדתי מאוד מהדברים של כחלון וליברמן  בסוף השבוע, שחידדו מאוד את הקרב הפוליטי הבא: הבחירה היא בין קואליציה בראשותי לבין קואליציה בראשות נתניהו. בסוף, כשאני מסתכל על העובדות, אני חושב שאני ונתניהו נלך עד הסוף ולפיד לא יהיה שם.

“כדי שתהיה קואליציה בראשותי צריך קודם כל לנצח את הבחירות, לייצר מפלגה של 28-30 מנדטים ואז כל האפשרויות פתוחות”, הוסיף גבאי. הוא הדגיש: “התפיסה של מחנה שלם שהתבססה על ‘רק לא ביבי’ היא לא נכונה בעיני. אני לא חושב שהיא תביא אותנו לשום מקום”.

מלבד זאת, גבאי התייחס לסוגיית שמה של מפלגתו – “העבודה” או “המחנה הציוני” – ורמז כי הוא עשוי להשתנות: “מה שחשוב זה לא השם אלא מה האג’נדה שלנו. האג’נדה שלי היא להסתכל על המאחד בעם ישראל ולא על המפריד ובאופן טבעי השם יצטרך לשקף את זה. האם השם של המפלגה יישאר? אני שוקל את כל הנושאים, לא יודע. שום דבר לא ניתן מהר סיני”.

גבאי התייחס גם לסוגיית פינוי ישובים: “אם הייתי צריך לבנות את יצהר, לא הייתי בונה אותה אבל היא נמצאת וגם שאר היישובים – אי אפשר לפנות 100 אלף איש בשום הסדר שלא יהיה, זה לא פרקטי ולא ריאלי ולא נכון לנו. אם אנחנו בעידן של שלום למה צריך לייצר כזה אירוע קשה.  בואו נמצא פתרונות יצירתיים. מצד שני אין שום סיבה להגדיל את היקף הבעיה”.

כשנשאל על אודות התבטאותו על הרשימה המשותפת – אמר: “אני חושב שהערבים בישראל חייבים להיות חלק מהפוליטיקה הישראלית ואנחנו צריכים לדאוג לנוכחות שלהם במקומות האלה, אבל באמצעות פוליטיקאים שעסוקים בחיי האנשים, ולא באמצעות אנשים שכל כך עוינים את החיים בישראל. אני מאמין שתפקידנו לצמצם את הפערים ולפתור להם את בעיות הדיור והתחבורה הציבורית, ואני מצפה שיהיו חברי כנסת, בין אם אצלנו ובין אם ברשימות אחרות, ולא יעסקו כל היום באבו מאזן ובגורלם של הפלסטינים, ויעסקו בתושבים שלהם”.

תגיות

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות