הרבה צהוב במלתחה הנשית לחורף הקרוב • איך זה משתלב עם האיפור?

תמי גיל
|
כ"ה חשון התשע"ח / 14.11.2017 00:51
כמו קרני השמש המבצבצות בין עצי השלכת, גם המלתחה הנשית מתמלאת בשלל גוונים של צהוב לקראת החורף • קבלו את מגמות האיפור והסטייל שכדאי להכיר • בבגדים, באביזרים, והאם אפשר גם באיפור? • מאת ירין שחף, מנהל בית הספר למקצועות האיפור, הסטיילינג והתסרוקות

החורף או-טו-טו כבר כאן, אבל עד שיגיע במלוא כוחו, בהחלט מותר ואפילו רצוי להתחיל לחשוב על אופנה חמימה של צבעים בוהקים, לצד צורות גיאומטריות, וכולם בשילוב הגוון הצהוב.

ירין שחף, מנהל בית הספר למקצועות האיפור, הסטיילינג, והתסרוקות, מסביר: “המדינה תחלה בצהבת – השמלות, החולצות, החגורות, הנעליים והאיפור – כולם צהובים. הצבע הטרנדי מרענן כמו לימון, אך מנגד לא קל להתאים לו איפור”.

צהוב עולה?

שחף: “כבר בשנה שעברה, אני ועמיתיי הטרנדולוגים (אנשי תחזיות טרנדים איתם אני עובד שנים), צפינו שהצבע הצהוב הולך להיות הצבע השולט בחורף 2018” אומר ירין שחף, מורה ומנהל בית הספר למקצועות היופי. לקראת העונה הקרירה, כדאי להצטייד בסומק בגוון כתום-קורל, וצלליות עיניים על בסיס קרם בצהוב כמובן, ויש גם מי שמעיזה ללכת על שפתון בגוון הצהוב.

לוותר על שפתיים אדומות?

עור הפנים האסייתי הצהבהב לא סובל איפור צהוב, ועם שפתיים אדומות את עלולה להסתכן ולהראות כמו רמזור. הגוון אכן ‘בעייתי’ – אומר שחף: “כשמתלבשים בצהוב, חייבים להקפיד בבחירת גווני איפור נכונים, מאחר ורוב הצבעים אינם מתמזגים איתו. תמהיל לא נכון יגרום בקלות למראה מצועצע”.

איך “למדוד” את הגוון?

צבעים שנגזרים מהגוון ישתלבו היטב: צבעי אדמה, חול- ים, צבעי קפה וכמובן שחור ולבן, שמתאימים לכל צבע. גם המבריקים, כמו נחושת, זהב וברונזה יתאימו – אבל רק לגיל הצעיר. צלליות “מתכתיות” מבגרות ומדגישות את קמטוטי העפעפיים.

אם מדגישים את העיניים, יש “להרגיע את איפור השפתיים”. הכלל הזה נכון גם להפך – איפור שפתיים דומיננטי יפנה מקום לעיניים “נקיות”.

איך להתאים?

הצבע השחור מתאים כמעט לכל בגד או אביזר צהוב. צמד הצבעים שחור- צהוב, מנהל דו שיח של אלגנטיות לצד השפתיים נטולות האיפור.

ירין שחף: “כשבוחרים בנונשלנטית להתאפר בצללית צבעונית כלשהי, אף אחד לא יחשוד בהעברת מסר, לעומת זאת, בגוון השחור יש נוכחות בלתי מתפשרת. הצלליות הכהות על העפעפיים ‘מחזקות’ את המבנה האנטומי של העין ויוצרות מראה חושני. סגנון האיפור מעושן ישתלב נפלא עם צהבהבים.”

מה כוחו של צהוב?

שחף: “צהוב הוא צבע מלא האנרגיה והבגד הינו ההשראה ליצירת האיפור. חשוב להתאים את צבע האיפור לבגד, אך לא פחות – לאופי המאופרת. כל אישה מתחברת לצבעים מסוימים. אם את אוהבת צלליות סגולות או כתומות ורוצה לחבר אותם עם בגד צהוב– אף אחד לא יחשוד בך בחוסר טעם. הסוד הגדול הוא המינון. גוונים אלה חייבים להיות רגועים, כמעט שקופים.”

איך ניגשים למלאכה?

לפני שניגשים למלאכת האיפור, מדגיש שחף, מומלץ להשתמש במייק-אפ, שייצור מראה עור חלק ויאפשר למזג היטב את הגוונים הצהובים שיבואו אחריו. בעזרת פלטת קונטור מדגישים את עצמות הלחיים ומבליטים אותן. את הגוון הכהה מניחים מתחת לעצמות הלחיים, ממרכז האוזן לכיוון זווית הפה ומטשטשים היטב כלפי מטה.

 את האזורים הבולטים בפנים – עצמות הלחיים, מתחת לעצם הגבה, מרכז האף והסנטר, מאירים בעזרת ברונז’ר המעניק תחושה של פנים חטובות יותר.

 על העיניים מניחים צללית קרם בצבע בז’, אותה מורחים על כל שטח העפעף, ומעליה מוסיפים צללית כתומה תוך טשטוש קל עם האצבע לקבלת מראה רך יותר. על הריסים מניחים מסקרה, שתיצור מראה רענן של מניפה שחורה ומרשימה. הפרדת הריסים לקבוצות עדינות בעזרת מסקרה בלבד היא טרנד לוהט.

 להשלמת הלוק, שפתיי אומברה – השפתיים של העונה יתקבלו באמצעות נגיעת צבע במרכז השפה וטשטושה, עד שהגוון יעלם כמעט לחלוטין בשולי השפתיים (מראה שמתקבל אחרי אכילת קרטיב בטעם משמש).

 ורק אל תשכחו שמדובר בטרנד בלבד: הקפידו שהצהוב האופנתי יקבל נגיעות של צבע ולא ישתלט על כל המראה!

 טיפ של חורף:

בעונה זו של השנה יש לעבור לקרם לחות עשיר וסמיך, כי עור הפנים נוטה לאבד מהאלסטיות שלו. ניתן להחליף את המייק-אפ על בסיס מים למייק-אפ שמנוני יותר (בשל היובש בפנים הנגרם מחימום מלאכותי או קור עז).

לנשים הסובלות מאדמומיות בעור מומלץ על שימוש במייק-אפ או קונסילר ירוק. זה ינטרל את האדמומיות. מעליו יש למשוך את המייק-אפ הרגיל בצבע העור. בתקופת החורף וותרו על מייק-אפ משולב בפודרה, כי זה יבש ויוצר סדקים ופיצוצים קטנים על הפנים.

בעונת החורף נשים רבות סובלות משפתיים יבשות ומחורצות, לכן מומלץ לפני משיחת השפתון למרוח משחת לחות מרגיעה, להמתין מעט שתיספג, ורק אח”כ לפדר את השפתיים ואז למרוח שפתון או גלוס.