שירה רבן: “היא צעקה והשתוללה”. נתניהו: “ניסיון נואש להכפיש”

אריה ריבקינד
|
כ"ג חשון התשע"ח / 11.11.2017 22:38
שירה רבן, העובדת החרדית בת ה-24 שתובעת את רעיית ראש הממשלה, מספרת על החוויות שעברה בזמן שהועסקה במעון הרשמי בבלפור • עו”ד יוסי כהן: “שקרים ממוחזרים ומרושעים” • משפחת נתניהו: “חרף הניסיון למניפולציה רגשית בתקשורת – הנה כמה הוכחות לשקרים הבוטים שלה”

שירה רבן, העובדת לשעבר בבית ראש הממשלה שתובעת את רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו בגין העסקה פוגענית, מספרת על מה שהתרחש, לדבריה, במעון הרשמי ברחוב בלפור בירושלים.

רבן, חרדית בת 24, תובעת מהמדינה כרבע מיליון שקלים לאחר שעבדה כחודש במעון ראש הממשלה. לטענתה, במהלך העבודה סבלה מצעקות רמות, השפלות, הטחות אשמה לא מבוססות ואף איומים מילוליים ופיזיים.

בראיון לגיא פלג בחדשות 2 היא סיפרה: “אני לא עזבתי, ברחתי כל עוד נפשי בי. אני לא יודעת מה היה קורה אם הייתי נשארת שם עוד שנייה. הגברת כל הזמן צועקת. היא יכולה להתחיל לצעוק ולהשתולל. בפעם האחרונה שהגברת צווחה עליי היא אמרה לי ‘את גוש של כלום. את לא מבינה, לא שומעת’. היא ממש צעקה את זה בכל הכוח ומאוד נעלבתי”.

אחת הטענות המרכזיות שעלו בכתב התביעה הייתה שהעוזרות לא הורשו להשתמש בשירותים במעון. “ביום הראשון שאלתי את הגברת היכן אנחנו מתפנות”, שחזרה. “היא אמרה ‘לא, לא. חס ושלום מה פתאום. בקומה הזו לא משתמשים במים שלא לצורך שטיפת ידיים, אתן לא בנות משפחת נתניהו”.

לדבריה, הליכה לשירותים הצריכה ירידה לקומה הראשונה, דבר שחייב את העובדות להחליף בגדים. “לא תמיד הגברת מאפשרת מבחינת זמן”, הוסיפה. “היא כרגע בלחץ, היא רוצה שתגהצי לה ומיד אחרי זה תכבסי לה ותעשה לה וכל דבר”.

כשנשאלה מדוע לא הפסיקה לעבוד בבית ראש הממשלה אם ההעסקה הייתה כה פוגענית, השיבה רבן כי היא בעיקר נמשכה לתנאים הנוחים של העבודה: “עברתי תהליך של ארבעה חודשים. עשיתי מבחנים, הבטיחו לי להיות עובדת מדינה עם שכר נורמלי, משהו שאני לא אצליח לקבל בחוץ. שיניתי את החיים שלי כדי להצליח בעבודה”.

לדבריה, היא החליטה להרים ידיים ביום למחרת יום הכיפורים האחרון. “זה היה יום שהגברת הייתה נזעמת וכועסת והחלטתי שאני לא יכולה להישאר שם”, המשיכה. “באותו שבוע בעלי נתן לי את הכוח ואמר לי ‘אני נותן לך גיבוי מלא ונכון שהגשמת לי את החלום וסוף סוף אני נכנס לכולל’, אחרי כל כך הרבה שנים שבעלי עובד בשתי עבודות”.

בעקבות טענותיה של רבן, מתעוררת השאלה כיצד ראש הממשלה עצמו לא שם לב לדברים שמתרחשים בביתו, לטענתה.

“אני יודעת שהגברת כל כך חכמה בשביל לעשות את ההבדל המאוד משמעותי בהתנהגות אלינו כשהוא נמצא וכשהוא לא נמצא”, הסבירה. “גם אם יש משהו שהיא רצתה נורא לכעוס עלינו והוא נמצא, היא פשוט תגיד לנו ‘תרדי רגע להפסקה לרבע שעה’ עד שהוא יצא, גם הוא וגם הבן. באיזשהו מקום גם עליו ריחמתי”.

ממשפחת נתניהו נמסר:

חרף הניסיון למניפולציה רגשית בתקשורת מצידם של שירה רבן ועורכי דינה הערב – הנה כמה הוכחות לשקרים הבוטים שלה, בנוסף לדברים השקריים הרבים שהיא מייחסת לרעיית ראש הממשלה:

1. רבן עבדה בפועל 22 ימים ובכל משמרת בממוצע פחות מחמש שעות. בכתב התביעה היא טוענת שכל יום נטלה ידיים מעל 100 פעמים עד שעורה נסדק. זה לבדו לקח לפחות 300 דקות שהן חמש שעות. מתי הספיקה לעבוד?

2. היא גם טוענת בכתב התביעה שבנוסף לכך בכל יום החליפה בגדים עשרות פעמים. גם זה לוקח לפחות שעתיים. והכל בפחות מחמש שעות עבודה בממוצע? איך?

3. רבן טוענת שנסה על נפשה כששרה נתניהו ניסתה להכות אותה ועוד הספיקה להחליף בגדים. זהו שקר גמור. שרה נתניהו לא ניסתה להכות אותה ובכלל, מי עוצר להחליף בגדים באמצע מנוסה על נפשו?

4. היא טוענת בתביעתה שהחלה לעבוד ב-27 באוגוסט, אך האמת היא שהחלה לעבוד רק שישה ימים אחר כך.

5. ביום הראשון לעבודתה עבדה פחות מחמש שעות עד שלוש בצהרים. בלילה, שש שעות אחרי שעזבה את מעון ראש הממשלה, שלחה סמס: ״אני גמורה. העבודה הזאת מוחקת את הגוף והבריאות״. זה אחרי יום עבודה ראשון של פחות מחמש שעות. נו באמת.

6. היא טוענת שמנעו ממנה לאכול, לשתות וללכת לשירותים. שקר מוחלט. עובדי המעון בקומה העליונה, והיא בתוכם, אוכלים, שותים והולכים לשירותים בקומה הראשונה כמו כל עובדי הבית מתי שהם חפצים. זה הזוי לטעון אחרת.

7. כפי שאמר נשיא בית הדין, אם היה לה כל כך רע אחרי היום הראשון מדוע המשיכה לעבוד? ומדוע היא מבקשת לחזור לעבוד במקום שהיה לה כל כך רע?

8. שקרים אלה הם בסך הכל דוגמאות בודדות מתוך עשרות הכזבים בתביעה המרושעת, הזדונית וההזויה שמטרתה לפגוע בראש הממשלה ורעייתו. כל אדם בר דעת מבין שאי אפשר להתייחס לשקרים אלה ברצינות.

עו״ד יוסי כהן, עורך דינה של שרה נתניהו, מסר בתגובה:

“לאחר שנחלו מפלה ניצחת בבית הדין, ממשיכים שירה רבן ועורכי דינה הנואשים להכפיש את הגב׳ נתניהו באמצעות שקרים ממוחזרים ומרושעים וכן לסחוט כספים שלא ביושר.

הם מנסים באופן הזוי וכוזב לסחוט סכום אסטרונומי של כרבע מיליון ש״ח על העסקה של פחות מחודש ימים במעון ראש הממשלה, שמתוכם שהתה רבן במחיצת הגב׳ נתניהו שעות בודדות בלבד.

נשיא בית הדין כבר קבע נחרצות שכתב התביעה שהם הגישו כולל טענות לא רלוונטיות והוא מנוסח בלשון מכפישה ולא עניינית וזאת רק לצורכי תקשורת. כך גם דבריה השקריים של שירה רבן בריאיון שניתן כאן.

עיתוי הריאיון ערב החלטת נשיא בית הדין, הצפויה להינתן מחר, אינו מקרי. זהו ניסיון פסול נוסף להטות משפט ולהשפיע על בית המשפט בתביעה שהיא כולה תקשורתית ופוליטית.

אנו בטוחים שהאמת תנצח והצדק יצא לאור”.