הגר”מ מאזוז מגן על הגר”ש עמאר: “להשתלט? מה יש לו להשתלט?!”

בשיעורו השבועי התייחס ראש ישיבת 'כיסא רחמים' למתקפה של אריה דרעי על הגר"ש עמאר: "אתה אריה דרעי פיקח, 'שפיקח הוא' גימטריא אריה דרעי, בשביל מה יש לך להסתכסך עם גאון עולם?! צריך לבקש מחילה ולמחוק את הדבר הכואב הזה" • הסביר שוב מדוע הוקמה יחד: "מקווה שפעם הבאה יבינו, ולא יאמרו שבע אפס"
יוסף גרינבוים
כ"ג חשון התשע"ח / 11.11.2017 22:11

במהלך שיעורו השבועי התייחס הערב (מוצאי שבת) הגר”מ מאזוז לקלטת שפורסמה בחדשות 2, בה נשמע אריה דרעי יוצא במתקפה יוצאת דופן נגד רבה הראשי של ירושלים, הראשל”צ הגר”ש עמאר, ונגד מתנגדיו במפלגה.

הגר”מ מאזוז פתח ואמר: “השבוע פגעו אנשים בכבודו של גאון עולם, הרב עמאר שיהיה בריא, לא די שפגעו בו גם קראו לו ‘עמאר’. אתם יודעים מי זה אבו עמאר?! להבדיל זה ערפאת. לקרוא לתלמיד חכם גדול בשם כזה על לא דבר, על לא דבר! מה קרא לכם, פליטת פה? לא, אחר כך ממשיכים, מוציאים קלטת (-דבריו של הגר”ע זצ”ל נגד הגר”ש עמאר). עכשיו השמיעו לי קלטת איך מרן קורא לו בימיו האחרונים ידידי אוהב נפשי, בערב כיפור בא ביקש ממנו מחילה”.

“בכל זאת הלך לבקש בתשע”ד ערב כיפור, הרב עובדיה אמר לו: מחול לך מחול לך אתה ידיד. שוב פעם בסוכות הרב עובדיה קרא לו, אמר תביאו אותו, אמר לו: מחול לך, וסיימו עם זה. להזכיר עוונות ראשונים זה אסור!”

בשלב זה סיפר ראש ישיבת ‘כיסא רחמים’ מספר סיפורים על חסידותו ופרישותו של הגרש”מ עמאר, היושב בתענית על עם ישראל הרבה פעמים בשנה, ועל הענווה הגדולה שלו.

“כאשר יושב בבית הדין יחדיו, אם היו רוב מיד היה אומר: אתם רוב ומקבל דעתם, למרות שיכל לומר אני עם ניסיון גדול, קבלו את דעתי. הוא ענו וצדיק. כך גם כשיוצא משיעור שנמצא, ליד רבנים, מבקש מחילה שצריך לצאת מתנצל, איזו ענווה! מי עושה דבר כזה היום?!”

הגר”מ מאזוז המשיך: “ענווה כזאת, הוא רוצה להשתלט? מה יש לו להשתלט?! למה בכלל הגיעו הדברים האלה? למה בעל דברים דידו את? סתם מישהו מפליט מילים, התפרסמו שלא כדין, אבל זה מה שיש, וצריך לבקש מחילה מתלמיד חכם כזה”.

ראש הישיבה הדגיש: “חייבים למחות, וכל הכבוד ל’יום ליום’ שכתב מחאה מאופקת, יש שם גם מאמר של הרב בניזרי, מאמר נפלא, שכתב: תפסיקו, זה הורס את מפעלו של מרן”.

הג”מ מאזוז הוסיף ואמר: “לא עבר ארבע שנים מפטירתו של מרן, ומחלוקת עד השמים, על מה יש פה איזה התחרות?! אומרים למה עשינו את מפלגת יחד. אתם יודעים למה?אמרו שלשת הגאונים – דרעי, גפני, ליצמן ב’קו עיתונות’ – אנחנו הולכים עם בוז’י, בוז’י זה אלה שרוצים לחלק את ארץ ישראל. וכל אלה שאוהבים את ארץ ישראל כאב להם – לא מוכנים לזה.

“וכאשר ש”ס אמרו את זה לפני הבחירות, ולא אמרו ‘מה שהרבנים יאמרו’, אלא לפני הם מכתיבים לרבנים שילכו עם השמאל – זה אסור. אסור ללכת איתו, הם רוצים להחריב הכל. גם שתי מדינות אין. שרה אמרה כי לא ירש בן האמה הזאת עם בני עם יצחק.
לכן עשינו יחד. כל אלה שמדברים גבוהה-גבוהה על רבי אליהו ישי, אדרבא הוא ניסה לעזור לכם!”

מנהיגה הרוחני של ‘יחד’ הוסיף וסיפר: “מתחילה כשאמר אריה דרעי לאלי ישי לפני שהתחלנו, בא תהיה מקום שני – אמרתי לו בסדר, אבל בתנאי כשמדברים על ארץ ישראל שיתנו לנו חופש הצבעה. זה הכל. הלכתי לרב בעדני והסברתי לו את הכל. אמר לי: אני מבין אותך, לא יתכן שארץ ישראל תימכר על פי גחמה של יו”ר אחד. לא הסכים, לא הסכימו, אז נלחמנו ויכתתו רגלי”.

הגר”מ פנה אל אריה דרעי: “אני מקווה שפעם הבאה יבינו, ולא יאמרו שבע אפס. רש”י אומר: ‘קרח שפיקח היה מה ראה לשטות זו’?! אתה אריה דרעי פיקח, ‘שפיקח הוא’ גימטריא אריה דרעי, בשביל מה יש לך להסתכסך עם גאון עולם?! למה? הוא עסוק בלהשתלט?! תראה איזה ספרים הוא חיבר, הלכה דרושים מוסר, למה תעשה את זה? צריך לבקש מחילה ולמחוק את הדבר הכואב הזה”.

הדפס כתבה

8 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    גיורי צה"ל ??
    11/11/2017 23:12
    יהודי
  1. גיורי צה”ל ?????????????????????

  2. גם רבנים משקרים בשביל הכבוד
    12/11/2017 08:44
    אברהם
  3. הרי דרעי צרח בכנס ביד אליהו בערב הבחירות האחרונות שהוא ילך עם ביבי, הוא אמר את זה בכל ראיון תקשורתי, היום, אחרי שהרב מזוז נפל עם חובות ופדיחות הוא משקר וטוען שהקים את יחד בגלל שדרעי וליצמן וגפני אמרו שילכו עם בוז’י, נכון, היה שלב שליצמן אמר שאולי ילכו עם בוזי’ אבל מטרתו הייתה כדי לא להיות בכיס של ביבי כי בדיוק יצאנו מממשלה של לפיד ובנט וביבי שקרעה את עולם התורה, ותורה יותר חשובה מארץ ישראל, אבל לכם ארץ ישראל יותר חשובה מתורה.
    זאת ועוד, ביקשת חופש הצבעה בנושא ארץ ישראל? הנה, עברו שנתיים וחצי מהבחירות, מה דרעי עשה לארץ ישראל?
    אלא מה?
    אתם עושי המחלוקת הגדולים ביותר ואחר כך לשבת בשיעור בתוך בית כנסת ליד סר תורה ולומר את המילים הללו: הג”מ מאזוז הוסיף ואמר: “לא עבר ארבע שנים מפטירתו של מרן, ומחלוקת עד השמים,
    אולי תבדוק טוב מי סמל המחלוקת היום בחברה הספרדית , הלוא ש”ס כבר קיימת עם מועצת חכמים ומוסדות אדירים, את כל זה אתה הרב מזוז מוכן למחוק בהינף יד בשביל הכסא של אלישי? ומה יהיה אם ש”ס ויחד לא יעברו את אחוז החסימה ו-80 אלף תלמידים של רשת מעיין החינוך התורני לא יהיה מי שידאג להם?

    • דוד   13/11/2017 00:23

      שס בסכנה לא בגלל הרב מאזוז אלא בגלל הגני בה ת של דרעי והחקירות הוא שישא באחריות ץ של מעיין החינוך אם חקרוס.
      ב ברור שדרעי לא עשה כלום נגד אי. כי הוא לא יכול אגפו אותו מימין. רק ישחררו וירוץ עם השמאל.
      ג. זו המציאות הם אמרו שמלכו עם השמאל תחפש את העיתון הזה ותראה

    • אברהם אתה אפקורוס כמו דרקי   13/11/2017 04:25

      אתה בטח ערב רב כמוהו
      (דרך אגב דבריך שקר וכזב סילוף עובדות ללא בושה. להזכירך רק דבר קטן דרקי שלך שמאלני נתעב ושקרן שיש לו רקורד של אוסלו 2000 קרבנות הי”ד)

    • נמן מאומן   13/11/2017 16:28

      אבל לא התכוון לקיים. ואידך זיל גמור.

    • עמי מימון   13/11/2017 21:54

      …אל תילחץ הרב מזוז לא חוזר ולא חזר מעולם מדבריו…לכל קושיא יש לו תירוץ..והוא שעכשיו יש לו הזדמנות להיות מנהיג מפלגה שלא קיימת..וכן כן כן למען המטרה הזאת..וגבעות יהודה ושומרון..ואלי ישי..שכל כך אהב אותו ורומם אותו..כדי להרוס את הציבור הספרדי.. לא בכדי מרן זיע”א לא רצה להכניס אותו למועצת חכמי התורה..כיון שהרב מזוז עקשן וקיצוני פוליטית..חבר מועצת לא יכול להיות עם דיעה פוליטית…

  4. עושה שלום במרומיו הוא יעשה שלום עלינו
    12/11/2017 19:39
    מוטי
  5. ואימרו……….

  6. מוחה מחאה נמרצת באפיקורוס שמבזה כאן ת"ח
    14/11/2017 23:41
    מחאה על כבוד התורה
  7. צא טמא ממחננו
    אין לנו חלק ונחלה עמך.