מבצע ‘הקש בדלת’ בביתר עלית: כך מרוקנים גנבים את הבתים בשבתות

בשבת שעברה פרצו גנבים לשלוש דירות בביתר ורוקנו אותן • עדויות: הפורצים ערכו מבצע 'הקש בדלת' לפני הפריצות • התושבים דורשים מהעירייה: סיורי שטח רגליים, התקנת מצלמות וסגירה הרמטית של מתחמי בנייה • "לא מעלים בדעתנו חלילה אסון של פגיעה בנפש"
חיים טוויל
כ"א חשון התשע"ח / 10.11.2017 11:47

כמעט בכל מוצאי שבת שומעים בעיר ביתר עלית, אולי כמו בכל עיר אחרת, על דירות שנפרצו במהלך השבת ורוקנו מדברי הערך.

אולם בשבת שעברה נראה כי משהו התערער בביטחון של תושבי שכונה ב’ 2 בעיר החרדית: אלמונים פרצו לשלוש דירות שהיו ריקות מדיירים בליל שבת, ובו-זמנית רוקנו אותן מכל חפצי הערך – פמוטים, כלי כסף, תכשיטים, כסף מזומן, צ’קים ודברי ערך נוספים.

לפי אחת העדויות, אישה באחד הבניינים הסמוכים זיהתה דמויות חשודות צועדות בסמוך לגדר המקיפה את העיר והנושקת לשכונה, כשהם נושאים שקים.

במוצ”ש, כשהבחינו שכנים בסימני פריצה וברהיטים מושלכים במרפסות הבתים – הם הזעיקו את המשטרה.

כוחות משטרה שהגיעו למקום, אסרו על הדיירים להיכנס אל דירותיהם, עד להגעת מז”פ לבדיקת הזירה. גם תיעוד מצלמות שהיו בקרבת מקום, נלקח על ידי המשטרה.

כוחות צבא בליווי גששים שהגיעו למקום מיד במוצ”ש, החלו בסריקות כדי לגלות עקבות או פירצה בגדר המקיפה את העיר.

לאחר הפריצות, דיירי השכונה חשו כי הביטחון התערער באחת, כשפורצים חודרים באין מפריע בליל שבת לשלוש בתים בבניין אחד. “לא יכולנו לעצום עין מספר לילות אחרי האירוע”, אומרים דיירים בשכונה לחרדים 10.

בשיחה עם כתב חרדים 10, אומר פ’, אחד הדיירים: “איך שלא נחשוב על זה, מצב הביטחון מעורער. אם מדובר בערבים מאחד הכפרים הסמוכים, זה חלילה יכל להיגמר באסון. הרי אם מישהו יפתיע אותם באמצע, מי יודע איך זה היה נגמר. מה גם שזה מטריד ביותר איך נכנסים לתוך העיר בליל שבת ופורצים באין מפריע, ובורחים חזרה”.

לדבריו, “גם אם יתברר בחקירה שזה ‘רק’ גנבים מתוך העיר, הסכנה לא פחות חמורה ומטרידה. גנבים שפורצים כך בליל שבת לשלוש דירות במקביל – זה מערער את הביטחון ביותר”.

לפי שתי עדויות של דיירים בשכונה, כשישבו בשולחן שבת ‘מישהו’ ניסה לפתוח את הדלת מבלי לדפוק. רק לאחר שנודע על הפריצות, קישרו השכנים ועשו ‘אחד ועוד אחד’.

“ישבנו בסעודת שבת”, מספרים הדיירים לחרדים 10, “ופתאום שמענו מישהו מנסה לפתוח את הדלת מבלי לדפוק. לא ייחסנו חשיבות לכך. אבל אחרי ששמענו על הפריצות בליל שבת וגם במשפחה אחרת היה אותו אירוע, קישרנו בין הדברים”.

השכנים כתבו מכתב לעיריית ביתר, בדרישה נחרצת לחזק את הביטחון בשורת צעדים מידיים: סיורי שטח רגליים בלילות, במיוחד ב’איזורי התפר’, התקנת מצלמות אבטחה, וסגירה הרמטית של אתרי בנייה באיזור.

“אנו התושבים משלמים כל חודש 70 שקלים נוספים עבור ביטחון שלנו וילדינו, ולא מעלים בדעתנו חלילה באיזה אסון של פגיעה בנפש דבר כזה יכל להסתיים”.

מעיריית ביתר עלית טרם התקבלה תגובה.

ביתר עלית

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    רובינשטיין עסוק. לא להפריע עם שטויות.
    10/11/2017 13:44
    מוישה
  1. לראש העיר אין זמן לטפל בזוטות אלו. הוא עסוק בדברים הרבה יותר חשובים. באומן, במירון.