ואיך ימנעו שריפות אשפה הפוגעות במודיעין עלית? ישלמו ‘פרוטקשיין’

מקלב: "אלפי מתושבי מודיעין עילית סובלים יומיום מריח נוראי ומזיהום אוויר בעקבות שריפת אשפה בכפרים" • המשרד להגנת הסביבה ישלם לרשות הפלסטינית עבור פינוי אשפה • אלקין: "אני לא אוהב את זה אבל זה הפתרון היחידי"
אריה ריבקינד
כ' חשון התשע"ח / 09.11.2017 18:43

השר להגנת הסביבה זאב אלקין אמר במענה לשאילתא שהפנה ח”כ אורי מקלב כי משרדו יוביל למניעת השריפות בשטחים הסמוכים למודיעין עלית.

על פי התוכנית, המשרד להגנת הסביבה ישלם מיליוני שקלים לרשות הפלסטינאית עבור פינוי האשפה – ובכך מקווים כי יחדלו שריפות האשפה בסמוך למודיעין עלית.

ח”כ מקלב פנה לשר ואמר: “אלפי מתושבי מודיעין עילית סובלים יומיום מריח נוראי ומזיהום אוויר בעקבות שריפת אשפה של כפרים הנמצאים בסמוך אליהם. למותר לציין ששריפת האשפה הזאת גורמת להם גם לפגיעה באיכות החיים, אבל בעיקר לפגיעה בבריאותם ובבריאות ילדיהם”.

מקלב המשיך והסביר כי למועצה המקומית אין סמכות אכיפה, וכי הם פונים מספר שנים למשרד לאיכות הסביבה ועדיין שריפת האשפה נמשכת יומיום, בלי שלמעשה האכיפה מועילה או ניסיון האכיפה. אין ספק שהגברה של האכיפה תעשה את השינוי בפגיעה באיכות חייהם ובבריאותם של ילדיהם”.

השר להגנת הסביבה השיב כי משרדו פועל לפתרונות. “למדינת ישראל אין סמכויות אזרחיות בשטחי A ו-B”, אמר אלקין והוסיף כי רוב מוחלט של אותם כפרים ויישובים שבהם מתבצעות השריפות, שהן אלה שגורמות לזיהום הזה – לא נמצאים בשטח C שהוא תחת אחריות של המינהל האזרחי שם יש סמכויות אכיפה.

“לכן, הסוגיה היא מאוד מאוד מורכבת. הפתרון לצערי היחידי המעשי שיש כרגע, ואנחנו בוחנים אותו, זה להגיע לשיח עם הרשויות הרלוונטיות של הרשות הפלסטינית, לתת כסף כדי לשנע את הפסולת הזאת לאתרי פסולת קיימים במקום אחר”. לדבריו, “אני לא אוהב את זה אבל זה הפתרון היחידי”.

אלקין הוסיף: “אנחנו הצלחנו בנושא אחד, שממש היווה איום קשה מאוד על החיים של האנשים, בנושא של המפחמות, לשכנע את צה”ל להיכנס ופשוט להשמיד את המפחמות בשטחי B כי האחריות הביטחונית שם של צה”ל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    שריפת אשפה גם בכפרים הסמוכים למבשרת
    07/01/2018 07:04
    אורית
  1. כל בוקר ריח חזק של שריפת אשפה וזיהום אויר מגיע עם הרוחות לכיוון מבשרת. מה עושים?!