בגלל פגישות חשאיות עם נתניהו ויאיר לפיד: שרה בבריטניה התפטרה

פריטי פאטל, שרת הפיתוח הבינלאומי של בריטניה, נפגשה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, השר לביטחון פנים גלעד ארדן, יאיר לפיד ובכירים ישראלים נוספים במהלך מה שהגדירה "חופשה פרטית" - פגישות אותן ערכה ללא אישור
נתן פרל
כ' חשון התשע"ח / 08.11.2017 23:14

פריטי פאטל,  השרה לפיתוח בינלאומי של ממשלת בריטניה, התפטרה הערב (רביעי) מתפקידה בצל סערה תקשורתית, לאחר שהתגלה כי נפגשה עם פוליטיקאים ישראלים ללא אישור.

את הפגישות עם הבכירים הישראלים ערכה במהלך חופשה פרטית בישראל, אז נפגשה עם נתניהו, מנכ”ל משרד החוץ יובל רותם, יו”ר יש עתיד יאיר לפיד והשר לביטחון פנים גלעד ארדן.

במהלך הפגישות היא דנה  באפשרות של סיוע כספי לבית החולים שמפעיל צה”ל ברמת הגולן, במטרה לסייע לפליטים סוריים.

פטאל הודיעה על המהלך לאחר שהוכרחה להתפטר בתום פגישה בת כשעה בארבע עיניים עם ראש הממשלה תרזה מיי.  ראש הממשלה הבריטית נזפה בפאטל על הפגישות שלא דווחו.

משרדה של מיי פרסם לתקשורת את מכתב ההתפטרות החתום של פטאל, בו היא מתנצלת על כך שהפריעה לעבודת השלטון ועל כך שפעולותיה לא עומדות בסטנדרט השקיפות שהציבה לעצמה וקידמה.

פטאל נחשבת תומכת נלהבת של ישראל.

סדרת הפגישות שקיימה בישראל נחשפה בשבוע שעבר בעת ביקורו של ראש הממשלה נתניהו בלונדון.

“הגברת פאטל אכן שוחחה על דרכים אפשריות להושיט סיוע רפואי לפליטים סורים שנפצעים ועוברים לרמת הגולן כדי לקבל סיוע, והצבא הישראלי אכן מנהל שם בית חולים לצורך זה, אבל אין שום שינוי מדיניות באזור”, הבהיר דובר בבדאונינג 10. “בריטניה לא מספקת כל סיוע כלכלי לצבא הישראלי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות