הרבי מסאטמר כתב למושל ניו יורק: תכריז באופן רשמי על העיר החרדית החדשה

הרבי סאטמר, רבה של קרית יואל ורב העיר החרדית החדשה 'פאלם טרי', חתם היום על מכתב למושל מדינת ניו יורק, בו הוא מבקש באופן רשמי להכריז על הקמת העיר החדשה • אל העיר יסופחו 3,200 דונם נוספים לטובת אלפי יחידות דיור
יוסף גרינבוים
כ' חשון התשע"ח / 08.11.2017 22:18

הרבי מסאטמר, רבה של קרית יואל ורב העיר החרדית החדשה ‘פאלם טרי’, חתם היום (רביעי) על מכתב למושל מדינת ניו יורק אנדרו קאמו, בו הוא מבקש באופן רשמי להכריז על הקמת העיר החדשה.

עד כה הייתה קרית יואל’ וילג’ בעיר מונרו שבמחוז אורנג’ שבמדינת ניו יורק.  אולם, עם פרסום תוצאות משאל העם שהתקיים ביום שלישי על פיצול הקריה החסידית מהעיר מונרו התברר כי סאטמר נחלה ניצחון כאשר הקריה צפויה להפוך לעיר בפני עצמה שאליה יסופחו 3,200 דונם נוספים מהעיר מונרו.

‘קרית יואל’ הוקמה על ידי חסידי סטאמר לפני עשרות שנים לטובת אלפי משפחות חסידות סאטמר שהתקשו למצוא דירות בשכונת ויליאמסבורג שבברוקלין. ראשי הקהילה ביקשו להתפצל ולהפוך את את הקריה לרשות בפני עצמה, כאשר לדבריהם העיר החדשה תאפשר בנייה של אלפי יחידות דירות חדשות וגם תוביל להרגעת הרוחות מצד השכנים שאינם יהודים, המתנגדים להרחבת קרית יואל.

סאטמר

במהלך יום ההצבעה הגיעו 10405 תושבי מונרו להצביע: 8656 קולות המהווים 83.9 אחוז מסך המצביעים, הצביעו בעד עצמאותה של קרית יואל.

בקרית יואל עצמה, הגיע מניין הקולות לכדי 5350 מצביעים, מתוכם 4726 מצביעים נתנו את קולם בעד הפיכת קרית יואל לעיר עצמאית.

כנגזרת מההחלטה, כלל השירותים העירוניים יוענקו לציבור התושבים על ידי ראשי הקהילה, ושטחים רבים הסובבים את הקריה החסידית יסופחו ל’פאלם טרי’ – העיר החרדית הראשונה בארצות הברית.

סאטמר

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    כשזוכים. נטהרים מקליפת המרגלים, טומאתן, וזוהמתן שבכל דור ודור.
    09/11/2017 08:42
    יצמח פורקניא
  1. גרם