על מה שוחח השר אביגדור ליברמן עם שליח חב”ד בבית מלון באתונה?

אבי כץ
|
י"ט חשון התשע"ח / 08.11.2017 18:23
שר הביטחון ערך ביקור עבודה בן שלושה ימים ביוון, במהלכו קיים פגישות מקצועיות, בין היתר, עם שרי הביטחון והחוץ • אבל הייתה גם פגישה נוספת, שוברת שגרה

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, ערך ביקור עבודה בן שלושה ימים ביוון, במהלכו קיים מפגש היסטורי וראשון מסוגו באתונה עם שר ההגנה היווני, פאנוס קאמנוס, ועם שר ההגנה של קפריסין, כריסטופורוס פוקאידס.

בהמשך ביקורו קיים שר הביטחון פגישות מקצועיות נוספות, בין השאר עם שר החוץ של יוון ועם ועדת החוץ והביטחון של הפרלמנט היווני.

פגישה נוספת, שוברת שגרה, קיים שר הבטחון במלון בו שהה באתונה – עם שליח חב”ד הרב מנדי הנדל, המקיים בעיר מזה 16 שנה פעילות יהודית עניפה, כמו גם הפעלת מסעדה כשרה, ממנה אורגנו גם הארוחות הכשרות לפמליית שר הבטחון.

מי שתיאם ויזם את המפגש הוא לוי אדרעי, מקורבו של אביגדור ליברמן.

• מה היה בפגישה?

הרב הנדל: “השר התעניין על מצב היהודים והיהדות באתונה. זה היה מאוד מרגש שבתוך כל הסדר יום העמוס והפגישות המדיניות, היה חשוב לשר להתעניין על מצב הקהילה היהודית המקומית ולחזק אותה. דובר גם על התפתחות היחסים ושיתוף הפעולה של יוון עם ישראל”.

• ומה באמת אמרת לו על מצב היהודים ביוון?

“סיפרתי לו על החיים היהודיים כאן וגם שבחודש אלול הייתי בישראל להשתתף בשתי חתונות של בחורים מהקהילה שעלו לישראל והכירו שם את בנות זוגם והתחתנו שם”.

ליברמן, הרב הנדל, אתונה