“מי הכיר אותו?” • הקלטת של הגר”ע יוסף זצ”ל נגד הרשל”צ הגר”ש עמאר

יוסף גרינבוים
|
י"ט חשון התשע"ח / 07.11.2017 22:29
העיתונאי יאיר שרקי חשף ב’מהדורה המרכזית’ של חדשות 2 קלטות של מרן זצ”ל, בהן הוא תוקף את הגרש”מ עמאר: “בזבז שעות על גבי שעות, הולך טורח שעתיים כדי לשכנע כל בוחר שיבחרו בבוארון נגד בני” • בקלטת נוספת מדבר הגר”ע זצ”ל בגנותו של הרב דוד סתיו

אחרי ההקלטה של אריה דרעי תוקף בחריפות את הראשל”צ הגרש”מ עמאר, הערב (שלישי) חשף העיתונאי יאיר שרקי ב’מהדורה המרכזית’ של חדשות 2 הקלטות של הגר”ע יוסף זצ”ל –  בהן הוא תוקף את רבה של ירושלים.

היה זה לפני יותר מארבע שנים, בימי מערכת הבחירות הסוערת לתפקיד הראשון לציון. מול בנו של הגר”ע זצ”ל – הגר”י יוסף, קידם הגר”ש עמאר את מועמדתו של הדיין הרב ציון בוארון.

בהקלטת השיחה עם נכדו, הרב עובדיה – שלושה חודשים לפני פטירתו – מגולל באריכות ובכאב את מסכת יחסיו עם הגר”ש עמאר.

“הרב עמאר היה דיין בפתח תקווה, מי הכיר אותו? כשהיה מועמד בתל אביב, נרתמתי לעזרתו”, סיפר.

בהמשך גולל: “עשיתי ככל יכולתי, ונבחר רב ראשי לתל אביב, ולאחר מכן כשהגיעה המועמדות, לפני עשר שנים, לרב ראשי לישראל פניתי מכל עסקיי סגרתי את כל הספרים שלי, שבידי”, סיפר. “קראתי מעל 50 איש שהם בוחרים, קראתי אחד אחד, השפעתי עליהם, דיברתי על ליבם שהוא רב גדול וכו’, עד שבסוף בחרו בו רב ראשי לישראל”.

הרב עובדיה ממשיך: “כשהיה בא לבית הכנסת להתפלל עמנו, הייתי רומז לקהל שכולם יעמדו לכבודו, ואחרי שהוא גומר עושה לו מי שברך. לשום אדם לא עושה מי שברך, רק לו באופן מיוחד. מגדל אותו, הוא יודע כמה כבוד עשיתי לו, וכל הזמן הייתי מכבד אותו, מקרב אותו”.

בהמשך הציג הרב עובדיה את ה’גמול’ שקיבל מהרב עמאר, כשהריץ מועמד מתחרה נגד דעתו ונגד בנו.

“כל זה אני עשיתי, מה הוא עשה?”, שאל הרב עובדיה. “קודם כתב לי מכתב בחתימת ידו, ‘כל מה שתגזור עליי אעשה’ כך כתב לי, וגם בעל פה, אמר לא אעשה דבר שלא כרצונו. והנה הלך ולקח לו את הרב בוארון והתחיל לנדנד לכולם. בזבז שעות על גבי שעות, הולך טורח שעתיים כדי לשכנע כל בוחר שיבחרו בבוארון נגד בני”.

קלטת נוספת מאותם ימים חושפת את דעותיו של הגר”ע על הרב דוד סתיו, עמו סגר הרב עמאר ‘דיל’: “הוא (-הרב עמאר) אומר שהוא (-הרב סתיו) תלמיד חכם, אבל ראיתי את הספר שלו (-של הרב סתיו), מתיר ללכת לקולנוע, אם יש נשים פרוצות, יסגור עיניו. מותר ללכת לדבר כזה?”, שאל מרן זצ”ל.

“חברים שלו (-של הרב סתיו), רבנים, באו ואמרו לי, האיש הזה מסוכן לרבנות. מסוכן. לא מילה קטנה. אם היה חס וחלילה ככה, צלה-בלה חצי… לא היו אומרים מסוכן. מסוכן פרושו שהוא יכניע את הרבנות, ישפיל רבנות. איך אני אסכים?”