משאל גורלי: קרית יואל תהפוך לעיר החרדית הראשונה בארצות הברית?

אלפי תושבים ממחוז מונרו יצביעו מחר על השאלה: האם לאשר הקמת עיר חדשה שתכלול בתוכה את קרית יואל בתוספת 3,200 דונם שיסופחו ממונרו? • המשמעות: כל השירותים העירוניים יהיו בשליטת ראשי הקהילה ותתאפשר בנייה של אלפי דירות חדשות
נתן פרל
י"ז חשון התשע"ח / 06.11.2017 20:24

משאל תושבים, שבחסידות סאטמר מגדירים אותו “גורלי”, יתקיים מחר (שלישי) במחוז מונרו שבמדינת ניו יורק, כאשר אלפי תושבים יצביעו על השאלה: האם לאשר פיצול לשתי ערים נפרדות – ובכך תמשיך להתנהל העיר מונרו כפי שהתנהלה עד כה, ולצידה תקום העיר החדשה פאלם טרי (‘טאון פאלם טרי’, או ‘עץ תמר טייטלבוים’), שתכלול בתוכה את קרית יואל בתוספת 3,200 דונם שיסופחו ממונרו.

בסאטמר אומרים, כי אם הפיצול יאושר במשאל התושבים, קרית יואל תהפוך לעיר החרדית הראשונה בארה”ב, שתהיה רשות עירונית עצמאית.

עד כה, קרית יואל הוגדרה כ’וויליג”, כאשר הסמכויות של הוועד המקומי היו בעיקר במתן רישיונות בניה, שירותי תברואה, ארנונה, וכדומה. אם קרית יואל תהפוך ל’טאון’, כל השירותים העירוניים יעברו באמצעות הרשות המקומית – ובשליטת ראשי הקהילה של קריית יואל.

לדברי עסקני קהילת סאטמר, אישור העיר החדשה יאפשר בנייה של אלפי דירות חדשות וגם יוביל להרגעת הרוחות של השכנים שאינם יהודים, המתנגדים להרחבת קרית יואל.

בשל כך,  ראשי קהילת סאטמר ועסקניה עובדים בימים האחרונים קשה מאוד על מנת להביא כמה שיותר אנשים שיצביעו לטובת הקמת העיר החדשה.

סאטמר

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות