ש”ס מאיימת: אם לא נקבל מיד נציג, לא נכבד ההסכם הקואליציוני

ח"כ בן צור שיגר מכתב ליו"ר הקואליציה ובו דרישה לקיים מיד את הסכם הרוטציה בוועדה למינוי דיינים - לאחר שאייכלר מסרב לפנות מקומו • השר אריה דרעי: "את ההסכם הקואליציוני חתמה ש״ס עם הליכוד - ואנחנו דורשים את מקומנו בוועדה. אנחנו לא קשורים לוויכוחים בתוך מפלגות אחרות"
שרי רוט
י"ז חשון התשע"ח / 06.11.2017 17:02

יו”ר סיעת ש”ס בכנסת, ח”כ יואב בן צור, שיגר מכתב ליו”ר הקואליציה ח”כ דוד ביטן, ובו דרישה לקיים במהירות את ההסכם הקואליציוני בעניין מינוי נציג הוועדה למינוי דיינים.

במכתבו הבהיר ח”כ בן צור, כי במידה וההסכם לא יקוים – ש”ס תהיה חופשית שלא לכבד הסכמים קואליציוניים אחרים בנושאים שתראה לנכון.

יו”ר ש”ס ושר הפנים אריה דרעי אמר בישיבת סיעת ש”ס: “את ההסכם הקואליציוני חתמה ש״ס עם הליכוד – ואנחנו דורשים את מקומנו בוועדה למינוי דיינים. אנחנו לא קשורים לוויכוחים בתוך מפלגות אחרות”.

כפי שדווח בחרדים 10לפני כשנתיים מונה ח”כ ישראל אייכלר מ’אגודת ישראל’ כחבר בוועדה למינוי דיינים, כאשר לפי ההסכם הוא מתחייב לפנות את הכיסא בתום חצי קדנציה לטובת מועמד ש”ס – תמורת תפקיד סגן יושב ראש הכנסת.

במקביל, עוזב ח”כ יצחק ועקנין את תפקידו כסגן יו”ר הכנסת לטובת אייכלר, ונציג ש”ס – ח”כ יואב בן צור, הוא שיזכה בתפקיד שיפנה אייכלר בוועדה למינוי דיינים.

בשבוע הגיע הרגע לקיים את ההסכם, אבל אייכלר לא עשה קולות של פינוי. ש”ס ניסחה מכתב תזכורת – אבל שום דבר לא קרה.  הסיבה: ‘דגל’ מסרבת שאייכלר יקבל את תפקיד סגן היו”ר אותו פינתה ש”ס.

שכן, לדעת ‘דגל’ התפקיד מגיע ליעקב אשר, המכהן כח”כ מבלי שיהיה לו תפקיד. בדגל מזכירים כי לאייכלר, לעומת זאת, יש כבר את הוועדה לפניות הציבור.

אייכלר, מצדו, טוען שתפקיד יו”ר הוועדה לפניות הציבור ניתן לו במתנה מהליכוד, בלי קשר ליהדות התורה, ולכן מסרב לפנות את הכיסא, עד שיקבל לידיו את כיסא סגן יו”ר הכנסת.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות