כשגבאי גייס הסבתא כדי לתקוף את ביבי: “הייתה אומרת על זה חשומה”

יו"ר המחנה הציוני פתח את ישיבת הסיעה בהתייחסות להצהרות של ליברמן וכחלון כי לא יצטרפו לממשלה בראשותו: "הם רואים את מה שאנחנו רואים - וזה לא רק סקרים. והם מפחדים. אנחנו האלטרנטיבה היחידה"
אריה ריבקינד
י"ז חשון התשע"ח / 06.11.2017 15:30

יו”ר המחנה הציוני, ח”כ אבי גבאי, פתח בצהריים (שני) את ישיבת סיעתו בהתייחסות להצהרות של שר האוצר משה כחלון ושר הבטחון אביגדור ליברמן, לפיהן לא ישבו בממשלה בראשותו.

“ראשי הקואליציה עסוקים בממשלה בראשותי. אז כן, הם רואים את מה שאנחנו רואים – וזה לא רק סקרים. והם מפחדים. אנחנו האלטרנטיבה היחידה. הם עסוקים בלבנות קואליציות במקום לעבוד. אנחנו נמשיך לבנות חלופה שלטונית ולא רק אופוזיציה”.

לדבריו, “כולם יעמדו בתור להצטרף אלי”.

גבאי הוסיף: “אני אומר לכם מה לא יהיה בממשלה בראשותנו. לא יחוקקו חוקים נגד העם. לא יפגעו בכל אלו ששומרים עלינו. בשוטרים, במפקדי צה”ל, בשופטים, במשרד החוץ – רק כדי להגן על ההישרדות שלהם עצמם. מילים מכובסות כמו ‘חוק צרפתי 1′, חוק צרפתי 2’ ביום ששני האנשים הכי קרובים לראש הממשלה עצורים, נחקרים. באותו היום מעבירים חוק שנועד להגביל את היכולת של המערכת המשפטית לטפל בעבירות של ראש הממשלה. באותו היום”.

“סבתא שלי לא למדה ב MIT. אבל היא הייתה אומרת על זה ‘חשומה’. חשומה במרוקאית זה ‘בושה’. יש דברים שלא עושים באותו היום”.

שר האוצר משה כחלון הבהיר במוצאי שבת כי לא ישב בממשלה אחת עם ממשלת שמאל, בראשותו של יו”ר העבודה אבי גבאי. “אני יכול להגיד את זה בצורה הכי ברורה: ‘כולנו’ לא תהיה עלה תאנה בממשלת שמאל. אני איש המחנה הלאומי, בניגוד למפלגת העבודה או מה שמוביל אותה. התנגדתי להתנתקות ואני בעד ארץ ישראל וירושלים המאוחדת. לכן אני לא רואה שום מצב שכולנו תצטרף לממשלת השמאל של העבודה”.

כחלון נשאל האם הוא כועס על יו”ר מפלגת העבודה אבי גבאי, שהקים עם כחלון את מפלגת כולנו ונטש בהמשך – ואמר: “אני לא כועס, אני מאוכזב מההתנהלות. התאכזבתי מההתנהלות שלו”.

גם שר הביטחון אביגדור ליברמן הצהיר כי לא יישב בממשלת שמאל. בראיון ל’פגוש את העיתונות’ ליברמן כינה את גבאי “לא רלוונטי”, ואמר: “יש לפחות שתי מפלגות – ישראל ביתנו וכולנו – שלעולם לא יצטרפו לשום קואליציה עם אבי גבאי. מצד שני, אי אפשר להקים שום קואליציה כששתי המפלגות הללו מחוץ לה”.

“בגלל אלף ואחת סיבות שתי המפלגות האלה בחיים לא יישבו בממשלה שלו”, אמר שר הביטחון. “הוא פשוט לא רלוונטי, אין לו שום סיכוי ויכולים למחוק את זה מהלקסיקון”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    חשומה
    07/11/2017 17:50
    מרי
  1. האם הסבתא לא אמרה לך חשומה ופדחה לשדוד 52 מליון מהציבור