החשד: מכר קרקעות במודיעין עלית והעלים מס מעסקאות ב-280 מיליון ש”ח

חיים טוויל
|
י"ז חשון התשע"ח / 06.11.2017 15:01
משה גליק נעצר לחקירה ושוחרר בתנאים מגבילים: חשוד שלא דיווח למע”מ על עסקאות מכירת מקרקעין בהיקף של כ-280,000,000 שקלים בין השנים 2017-2011 • יחד עם גליק נעצרו ושוחררו בערבות רחל אלבוים ואהרון טולנפלד החשודים כי סייעו לו

בית משפט השלום בירושלים הורה על מעצרו ושחרורו בתנאים מגבילים של משה גליק, החשוד בעבירות מס בהיקף של עשרות מיליוני שקלים, הקשורות למכירה ושיווק קרקעות ביהודה ושומרון.

יחד עם גליק נעצרו ושוחררו בערבות רחל אלבוים ואהרון טולנפלד, החשודים כי סייעו לגליק בביצוע העבירות.

 על פי בקשת המעצר, משה גליק, בן 63 מנחלים, רכש – על פי החשד – קרקעות ביהודה ושומרון בכסות של חברות זרות, על מנת להתחמק מתשלומי מסים בגובה עשרות מיליוני שקלים, בעוד שהניהול והשליטה של החברות התבצע מישראל.

הקרקעות, הממוקמות ליד מודיעין עילית, נמכרו לקבוצות רכישה.

החשד הוא כי גליק, באמצעות החברות ‘בלו הרבור’ ו’רלטור’ הרשומות בפנמה, לא דיווח למע”מ על עסקאות מכירת מקרקעין בהיקף של כ-280,000,000 שקלים בין השנים 2017-2011.

רחל אלבוים, בת 48 משוהם, נעצרה ושוחררה בערבות, בחשד כי סייעה למשה גליק ואחרים בנוגע להתחמקות ממסים בהיקפים של עשרות מיליוני שקלים. רחל אלבוים הינה עורכת דין אשר על פי החשד שימשה כזרוע של החשוד משה גליק לביצוע פעולותיו העברייניות אל מול הרשויות והלקוחות.

 כמו כן, נעצר ושוחרר בערבות אהרון טולנפלד, בן 54 מפתח תקווה. טולנפלד משמש כמנהל חברת ‘ניהול דיור’, אשר חשודה בסיוע למשה גליק לשווק ולמכור את הקרקעות – ובכך סייע לגליק להתחמק מתשלום מסים בהיקף של עשרות מיליוני שקלים.

החקירה בעניינים של השלושה התבצעה על ידי יחידת חקירות מכס ומע”מ ירושלים בשיתוף יחידת הביקורת במשרד מע”מ רמלה.