העוקבים בהלם: האם ניצני תשובה מפעמים בליבו של הפרופ’ חצרוני?

עוקביו הרבים של הפרופסור השנוי במחלוקת אמיר חצרוני הופתעו לגלות תמונה שלו עטור בתפילין ומתחתיה כיתוב העוסק באהבת חינם, הבנת האחר, וקבלת השונה - אפילו אם הוא מזרחי • האם אכן הפרופסור חזר בתשובה? ובכן - התשובה בפנים
אליעזר היון
ט"ז חשון התשע"ח / 05.11.2017 17:25

“מי אתה ומה עשית לפרופסור חצרוני?”, “היהפוך כושי עורו וחצרוני את שיערותיו?”, “פרצו לך לפייסבוק פרופסור?” – אלו חלק מן התמיהות שהפנו עוקביו של הפרופסור הצבעוני והשנוי במחלוקת אמיר חצרוני, לאחר שבחשבון הפייסבוק שלו הועלתה תמונה שלו כשהוא עטור בתפילין ומתחתיה הכיתוב הבא:

“אחים ואחיות יקרים שלי. כולנו יהודים, גם אם אנחנו לא רוצים! רצח רבין התרחש רק בגלל שנאת חינם. גם אני שנאתי יותר מדי בשנים האחרונות – במיוחד את אחיי האהובים בני עדות המזרח מעיירות הפיתוח היפהפיות, מצביעי ליכוד שמאמינים בשלמות הארץ ומעריצים את הרב הגאון עובדיה יוסף זצ”ל, עובדים קשה למחייתם, וחוסכים פרוטה לפורטה כדי להעמיד שולחן שבת כשר. אני כעת בדרך להבדלה פלוס תפילת מלוה מלכה עם חברים שומרי תורה ומצוות. אחרי זה – ננהל שיחה רצינית על אחדות העם. מבטיח לספר איך היה”.

אז האם מדובר בעוד ספין של האיש המעניין או שבאמת ניצנים של חזרה בתשובה מפעמים בליבו של מי שאמר בעבר לחרדים 10 כי הוא לא מוצא ולו דבר טוב אחד ביהדות.

• פרופ’ חצרוני, יש הרהורי תשובה בליבך?

“ממש לא. שום דבר. היתה פה התערבות פשוטה ביני לבין ידידה האם פוסט שלי בעד עדות המזרח יצליח לגרור לפחות 1000 לייקים ו-500 תגובות. ההתחייבות היתה שהמפסיד קונה לרעהו או רעותו ארוחה בעלת שלוש מנות, קינוח ויין הבית ברשת ‘קפה קפה’ ואני שמח לבשר שאני זה שזכיתי”.

• ובכל זאת, תוכן הפוסט העוסק על אהבת חינם ושנאת אחים לא מדבר אליך?

“מלחמת אזרחים, כמו שאמר פעם פרופ’ ליבוביץ, היא דבר מבורך, הרעיון של קונפליקט בחברה הוא מצויין. ‘כל ישראל אחים’ זה לא דבר שאני מאמין בו. אנחנו לא עם אחד וגם מחקרים גנטיים מראים שהקשר הגנטי בינינו לא כזה גדול”.

• לא מכבר התבטאת בצורה איומה על אב חרדי ל-16 ילדים שנפטר.

“אני לעולם לא אעודד אלימות, וגם אם אראה אדם בסכנת חיים – אני אציל אותו. מצד שני, אם מן השמים התערבו וחרדים בעלי משפחות מרובות ילדים הולכים לעולמם – אין לי כל עצב על כך. להיפך אני שמח. בכלל גם חרדים, גם ערבים וגם מזרחיים עדיף שימותו צעירים. אני לא אתאבל על כך. התרומה שלהם לעולם היא בבחינת ‘פחת’ כלומר חומר מיותר”.

• למה אתה מתבטא בצורה כזו קשה?

“הכלב שלי, זכריה האסקי, תרם לעולם יותר מהם. הם לא תורמים. אם אני שומע על אוזבקיסטני סוחר שטיחים אי שם שמת אני אמור להתאבל עליו? אם יהודון או כושון מתים אין לי כל עצב, זה רק רווח”.

• מה זו התמונה עם התפילין?

“הייתי בכפר חב”ד לצורך עסקת נדל”ן, שם הזמין אותי בן שיחי לביקור בבית הרבי וביקש שאניח תפילין. ראיתי שזה חשוב עבורו והסכמתי להניח מתוך הבנה שהאקט הזה הוא חלק מ’שימון העסקה’. הוא לא ביקש משהו שקשה לביצוע עבורי כמו שמירת שבת, ולא ראיתי בזה משהו שהוא שונה מתשלום למאכער”.

90

הדפס כתבה

9 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    לא צריך להזכיר אותו בכלל
    05/11/2017 19:09
    ישראל
  1. חבל בכלל להזכיר את שמו ואת תמונתו אסור להסתכל בפני רשע וכן הגיגיו הם הגיגי רשע ואפיקורסות חבל לצטט משמו דברים זה לא מועיל לאף אחד

  2. חצרוני
    05/11/2017 23:22
    יוד
  3. מטומטם למהדרין

  4. זה החיים כל הכבוד חצרוני יישר כוח
    06/11/2017 00:07
    פרסי
  5. אתה יהודי תמשיך ותיראה. סגולות מבטיח.

  6. זרע עמלק תעזבו אותו
    06/11/2017 14:53
    מוטי
  7. ערב רב עמלק

  8. מסתבר שהאיש לא רק טיפש
    06/11/2017 15:02
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  9. האיש הזה לא רק טיפש אלא בעל אידאולוגיה בגרוש.
    כדי לזכות בכמה ארוחות הפך את עורו.
    חלאה מאוסה…

  10. מסתבר שהאיש לא רק טיפש
    06/11/2017 15:03
    ידעיה
  11. האיש הזה לא רק טיפש אלא בעל אידאולוגיה בגרוש.
    כדי לזכות בכמה ארוחות הפך את עורו.
    חלאה מאוסה…

  12. למה לתת במה לחלאות?
    06/11/2017 22:08
    ע
  13. תנו לו לשקוע באלמוניות

  14. מענין מה הפסיכופט הזה תורם לעולם
    07/11/2017 23:04
    משאית אשפה
  15. אולי כדאי להכניס אותו למשאית האשפה…

  16. עדיין מכור לנרקסיסם
    25/11/2017 18:24
    משה
  17. סמים, אלכוהול. הימורים ואובססייהנוספת שמפאת כבור האתר לא אציין את שמה .הם התמכרויות קשות פיזית ונפשית שמפילים את האדם לשפל המדרגה.
    נרקיססם .אהבת האדם את עצמו בצורה חולנית היא צורת התמכרות אומנם שונה אבל גם מטרידה את האדם הלוקה בה ואת הסביבה .
    אותו קוריוז שכל כך הרבה אנרגייה וזמן מבזבז על סיפוקו האישי .בפרסום עדיין מכור להתמכרות שלו.