הגר”ש בעדני על ה’נידוי’ בבית שמש: “אם לא יגיעו לפשרה אז יהיה נידוי”

ביום רביעי פורסם, תחת חתימות נשיא 'המועצת' חכם שלום כהן והגר"ש בעדני, "כתב נידוי" כנגד הרב יואל יוסף - בפרשת מחלוקת על בית ספר בבית שמש • ביום שישי התפרסמה הבהרה המתנערת מהנידוי • אז האם החתימות זויפו?
אלי רובין
ט"ז חשון התשע"ח / 04.11.2017 23:26

סאגת הנידוי בעיר בית שמש: במכתב שהופץ לפני כניסת השבת בכל רחבי העיר בית שמש, התפרסמה הבהרה בעקבות טענות על זיוף חתימות ב’כתב נידוי’ שהופץ ביום רביעי כנגד הרב יואל יוסף, בגין לכתו לבית משפט על מנת להעניק תוקף לבוררות שבוצעה בינו לבין הרב אליהו לוי בפרשת מוסדות ‘עוז והדר’ של קהילת ‘זכות אבות’ בעיר.

“לשאלת רבים הננו בזה להעיד כי המודעה בעניין ה’ יואל יוסף בחתימת הגאונים הרב שמעון בעדני שליט”א והרב שלום כהן שליט”א אינה זיוף. והגאונים הנ”ל ואנו החתומים מטה אכן חתמנו על המודעה בחתימת ידינו”, נאמר בהודעה.

“צר לנו מאוד שאנשים מסוימים ובהם ת”ח שאינם מכירים את העובדות מכלי ראשון מפריחים כל מיני שמועות ודעות שאין להם שחר, ובזה מלבים את אש המחלוקת וחילול ד’ רח”ל, במקום שיפעלו להביא לפתרון הבעיה”.

על המכתב חתומים רבנים תושבי העיר – הרב יצחק חיים שרבאני, הרב דוד בניזרי והרב משה טוביה דינקל.

הגר”ש בעדני, שאף הוא חתום על המכתב שהופץ ביום רביעי, הוסיף בכתב ידו: “אם יש חתימה אין סיבה לחשוב שזה מזויף. ואם בכל זאת אפשר לשאול בטלפון!”.

ראוי לציין כי המכתב שהופץ ביום שישי נכתב כבר ביום חמישי, בטרם פורסמו מודעות ‘הבהרה’ ביום שישי – כפי שדווח לראשונה בחרדים 10 – בהן נכתב תחת חתימת נשיא ‘המועצת’ חכם שלום ושל הגר”ש בעדני: “אין ידינו קשורה לנידוי ולחרם, כנגד אחד מהצדדים”.

כמו כן, ראוי לציין כי ממכתב ההבהרה המעיד של כשירות החתימות ב’כתב הנידוי’ – נעדר שמו של נשיא ‘המועצת’, חכם שלום כהן.

נידוי, בית שמש

ביום שישי הבהיר גורם המקורב לחכם שלום בשיחה עם חרדים 10, כי החתימות על המכתב שפורסם ביום שישי בו נטען כי אין נידוי וחרם – נכונות, וכך גם החתימות שפורסמו ביום רביעי.

לדבריו, ה’הבהרה’ באה להבהיר כי הרבנים לא חתמו על נידוי, אלא רק על כך שהצדדים יסתדרו ביניהם. לדבריו, “יצרו אשליה כאילו הרבנים חתמו על נידוי וחרם, בעוד חכם שלום רק הצטרף למכתבו של הרב בעדני – ואת זה מבהיר המכתב של היום (יום שישי בבוקר. א.ר.)”.

בעקבות הבלבול הגדול שנוצר, שוחח כותב השורות עם הגר”ש בעדני, לשמוע על מה באמת חתם.

הגר”ש הבהיר באופן ברור כי הנידוי תלוי כרגע באוויר, וכי חתם על כך שהצדדים יבואו לפשרה ביניהם. “במידה ולא יגיעו לפשרה אז יהיה נידוי, כרגע אין”, הדגיש הגר”ש בעדני.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    חתיכת סיפור הנידוי הזה
    05/11/2017 11:31
    דוד
  1. אין פרשייה, כזו קטנה לכאורה מגיעה עד לרבנים הבכירים בש”ס?