אקוניס: צריך להרים אחוז החסימה ל-10% – וליצור מערכת דו מפלגתית

שר המדע והטכנולוגיה מזהיר: "אם המצב בקואליציה יימשך כפי שהחל מושב החורף בשבועיים הראשונים שלו - לא יהיה מנוס מהקדמת הבחירות למחצית של שנת 2018"
אריה ריבקינד
ט"ו חשון התשע"ח / 04.11.2017 19:03

שר המדע והטכנולוגיה אופיר אקוניס הזהיר באירוע ‘שבתרבות’ ברמת גן, כי אם יימשכו הוויכוחים בין סיעות הקואליציה – הבחירות יוקדמו.

אקוניס אמר כי הממשלה מעוניינת באישור תקציב המדינה בתחילת השנה ובקיום הבחירות במועד – אולם הזהיר כי ”אם המצב בקואליציה יימשך כפי שהחל מושב החורף בשבועיים הראשונים שלו, אז לא יהיה מנוס מהקדמת הבחירות למחצית של שנת 2018”.

על אחוז החסימה אמר: ”לא רק שאני מתנגד להורדת אחוז החסימה – צריך להעלות אותו ל-10 אחוז כדי ליצור בישראל מערכת דו מפלגתית, כמו בדמוקרטיות הגדולות בעולם”.

לפני שבועיים דווח כי ראש הממשלה בנימין נתניהו מקדם מהלך להורדת החסימה ל-2%. לפי מקורבי נתניהו, מטרת המהלך היא למנוע בזבוז קולות בימין, כפי שאירע בבחירות האחרונות כאשר ‘יחד’ של אלי ישי לא עברה את אחוז החסימה וארבעה מנדטים הלכו לפח.

מנגד, סיעת ש”ס הבהירה בתקיפות כי תתנגד להורדת אחוז החסימה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    משהו לא מדויק
    05/11/2017 10:14
    דניאל
  1. “כפי שאירע בבחירות האחרונות כאשר ‘יחד’ של אלי ישי לא עברה את אחוז החסימה וארבעה מנדטים הלכו לפח.”

    זה לא נכון.
    קודם כל, מפלגת יחד לא קיבלה מספיק קולות אלא לשלושה מנדטים בלבד. אבל יותר חשוב מזה: אילו מפלגות קיבלו את אותם שלושת המנדטים?

    ובכן, המפלגות שזכו בפסולת של מפלגת יחד היו המחנה הציוני, הליכוד, וכולנו. זאת אומרת: הגוש הימין היה גדל במנדט אחד בלבד לו אחוז החסימה היה קטן יותר.

    הבכי על אובדן קולות בגלל מפלגת יחד מוגזם ביותר.