ח”כ בן צור: צריך להתחשב במגבלות הכוח; רחבת הכותל – בסכנה גדולה

יואב בן צור: "הרחבה שהוקמה בעבור הרפורמים וקונסרבטיבים היא לא חלק מהכותל המערבי" • מרכז ליבה: "חלק מהפוליטיקאים שפעלו לקידום הכותל הרפורמי בעבר ממשיכים גם היום לקדמו" • בן צור בתגובה: "כנראה שלא הסברתי את דברי בדיוק המירבי"
אריה ריבקינד
י"ד חשון התשע"ח / 03.11.2017 15:00

יו”ר סיעת ש”ס בכנסת, ח”כ יואב בן צור, הגיב היום (שישי) למתקפה עליו מצד ארגון ליב”ה, לאחר שבראיון שהעניק ליעקב אייכלר בכאן ב’ התייחס לסוגיית מתווה הכותל ודרישות הרפורמים לקבל מעמד משלהם בכותל המערבי, ואמר כי יש לאפשר להם להתפלל ב”עזרת ישראל” נוכח העובדה שלא מדובר בחלק ממשי מהכותל.

בראיון אמר בן צור: ”יש קווים אדומים שמהם אי אפשר לזוז, ולכן ברחבה המרכזית של הכותל המערבי לא יהיה שינוי. אך אנו תומכים בהצעת התנאים הטובים ביותר לרחבה הייעודית להתפלל איש כדרכו”. לדבריו, ”אני מאמין שצריך לפעול ולעשות את המקסימום על מנת למנוע מלחמות בין יהודים ליהודים מכל סוג שהוא”.

במהלך הראיון אמר בן צור כי הרחבה שהוקמה בעבור הרפורמים וקונסרבטיבים היא לא חלק מהכותל המערבי. ”זה לא הכותל זה ליד הר הבית, צריך גם להתחשב במגבלות הכח. אין לנו אפשרות לאכוף. תפסת מרובה לא תפסת”.

במרכז ליב”ה זעמו על דבריו: ”צר לנו שחלק מהפוליטיקאים שפעלו לקידום הכותל הרפורמי בעבר ממשיכים גם היום לקדמו. הקפאת המתווה היא זריית חול בעיני הציבור, כפי שהעיד השר צחי הנגבי ומקורבי רה”מ הפועלים כרגע למצוא פשרה נוספת שתחלק את הכותל לרפורמים.

”מי שנאמן לגדולי ישראל ולקדושת הכותל, עליו לדרוש במיידי את ביטולו המוחלט של המתווה וסידור התקנות שיגדירו באופן ברור כי ההתנהלות בכותל כולו תהיה רק על פי מסורת ישראל”.

בתגובה למתקפה עליו אמר ח”כ בן צור: “כנראה שלא הסברתי את דברי בדיוק המירבי. ראשית אני מתנגד נחרצות לפעולותיהם של הרפורמים וקבוצות קיצוניות המבקשות להמציא יהדות חדשה, תוך דריסת שימור ההלכה ופעלתי רבות למיגור התופעה במסגרת תפקידי כאיש ציבור וכחבר ועדות בכנסת.

“כל רצוני היה להדגיש בראיון, כי לצד המאבק עלינו לאכוף ולדאוג לרחבה המרכזית בכותל הנמצאת בסיכון גדול יותר לפעילותם הפרובוקטיבית של הרפורמים. כל ניסיון לחבר כותרות אודות דבריי מראיון אחד שקוים אמש, מעיד על חוסר היכרות איתי ועם עשייתי כח”כ למען שימור צביונה של מדינת ישראל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מה עדיף ?
    04/11/2017 20:40
    עז...........
  1. הרבה משלומי אמוני ישראל, יעדיפו כתל אנושי, עם בין אדם לחבירו תקין. מכתל חרדי עם…………