“נידוי וחרם” בבית שמש? חכם שלום והגר”ש בעדני: “אין ידינו קשורה”

ביום רביעי פורסם, תחת חתימות נשיא 'המועצת' חכם שלום כהן והגר"ש בעדני, "כתב נידוי" כנגד הרב יואל יוסף - בפרשת מחלוקת על בית ספר בבית שמש • אבל היום מתפרסמת הבהרה המתנערת מהנידוי
אלי רובין
י"ד חשון התשע"ח / 03.11.2017 09:15

פרשת הנידוי בבית שמש: אחרי שביום רביעי התפרסם “כתב נידוי” כנגד הרב יואל יוסף, בגין לכתו לבית משפט על מנת להעניק תוקף לבוררות שבוצעה בינו לבין הרב אליהו לוי בפרשת מוסדות ‘עוז והדר’ של קהילת ‘זכות אבות’ בעיר, הבוקר (שישי) מתפרסמות מודעות ‘הבהרה’ בבית שמש, עליהן חתומים נשיא ‘המועצת’ חכם שלום כהן וחבר המועצת הגר”ש בעדני, בהן הם מודיעים בשער בת רבים כי “אין ידינו קשורה לנידוי ולחרם”.

תחת ה’הבהרה’ נכתב במודעות: “בפרסום נידוי שקרי, על ידי אנשי דלא מעלי, מחרחרי ריב ומדון, שבמשך תקופה ארוכה, ביזו גדולי ישראל ות”ח, וגרמו לגזילה ועושק, והוצאת שם רע.

וידוע לכל וניכר שהדברים מזויפים מתוכם. הן מבחינה הלכתית, והן מבחינה שניכר שנלקחו החתימות ממכתב שעסוק בעניין פסק הבורר.

וידועים דעתם של רבני העיר וגדולי ישראל שליט”א, שהכל נקבע והתנהל על פי שלושה בתי דינים חשובים, ומגדולי הדיינים, ובורר שהוסכם ע”י שני הצדדים, וע”פ גדרי ההלכה”.

גורם המקורב לחכם שלום אמר לחרדים 10, כי החתימות המופיעות על ה’הבהרה’ המתפרסמת היום נכונות, וכך גם החתימות שפורסמו ביום רביעי. לדבריו, ה’הבהרה’ באה להבהיר כי הרבנים לא חתמו על נידוי, אלא רק על כך שהצדדים יסתדרו ביניהם. לדבריו, “יצרו אשליה כאילו הרבנים חתמו על נידוי וחרם, בעוד חכם שלום רק הצטרף למכתבו של הרב בעדני – ואת זה מבהיר המכתב של היום”.

ראוי לציין כי יתר הרבנים שחתמו על כתב הנידוי שפורסם ביום רביעי – הרב משה טוביה דינקל רב בית הכנסת שערי תורה, הרב יצחק חיים שרבאני רב בית הכנסת תורה ותבונה, הרב משה אליעזר עבדלחק והרב דוד בניזרי, לא הוציאו הכחשה או הבהרה.

במקביל, הרב מרדכי גולדשטיין רב שכונת משכנות יעקב, שקהילת ‘זכות אבות’ ממוקמת בשכונתו, פרסם מכתב תמיכה ברב יואל יוסף.

במכתב כותב הרב: “ידוע לי שכל מהלכיו היו ע”פ דעת תורה ובהתייעצות תמידית עם רבני העיר, הן לנושא הממוני בעניין ניהול ובעלות בית הספר והן בנושא תיפקודה של המנהלת הגב’ יוסף תחי'”.

כמו כן, מעניק הרב גולדשטיין תמיכה מפורשת לפנייה שנעשתה לבית המשפט: “הכל נעשה כדת של תורה, לרבות ההיתר לפנות לבית משפט בבקשה לקיים את פסק הבוררות ע”פ דברי בעל השבט הלוי ומרן הגרי”ש אלישיב זי”ע”.

בשכונה תתקיים קבלת שבת ברוב עם בבית הכנסת ‘זכות אבות’, בהשתתפות המרא דאתרא הרב גולדשטיין, על מנת לחזק את הרב יואל יוסף.

ה’הבהרה’, כתב הנידוי שפורסם ביום רביעי, ומכתבו של רב השכונה • צילום: אלי רובין

בית שמש, נידוי

בית שמש, נידוי

בית שמש, נידוי

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    שיבוא המשיח בקרוב הוא ינער אותם היטב
    03/11/2017 10:29
    יהודי
  1. היום לצערנו אנשים שהם למעלה ישימו אותם בדיוטה התחתונה ואנשים שהם למטה [הפשוטים] ישימו אותם למעלה
    זכרו זאת וזה קרוב