הגר”י רוזן בהלווית אחיו: היו בינינו חילוקי דעות אך מעולם לא מחלוקת

יוסף גרינבוים
|
י"ג חשון התשע"ח / 02.11.2017 15:50
הרב ישראל רוזן ז”ל, ראש מכון צומ”ת ומרבני הציונות הדתית, הובא למנוחת עולמים בבית העלמין בגוש עציון • הגר”ד לאו: היו לנו שיחות רבות עד כמה למתוח את הטכנולוגיה ולרתום לטובת ההלכה”

הרב ישראל רוזן ז”ל, ראש מכון צומת, הובא אחר הצהרים (חמישי) למנוחות בבית העלמין בכפר עציון שבגוש עציון.

רב העיר רמת גן הפורש, הרב יעקב אריאל, ספד לרב רוזן בהלוויה: “קשה לעמוד כאן ולהספיד תלמיד חכם פורץ דרך כמו הרב רוזן. יחידים האנשים שעם ישראל חייב להם תודה כמו הרב ישראל.

“היו לו דעות, אבל ביישום ההלכה התייעץ עם גדולי הדור מכל החוגים, ולכן זכה למעמד והערכה מכל החוגים והזרמים במדינת ישראל והעולם”.

אחיו, הגאון רבי יגאל רוזן, ראש ישיבת ‘אור ישראל’ בפתח תקווה, ספד: “צר לי עליך אחי. נעמת לי מאוד. גדלנו בבית אחד, קיבלנו אותו חינוך וצעדנו באותו מסלול עד גיל 18. מאז פנינו לשני כיוונים אך לשניהם יש שורשים. ישראל אחי, הלכת בדרכו של אבא. היו בינינו חילוקי דעות אבל מעולם לא מחלוקת וזה בזכותו”.

לדבריו, “ישראל לא רק היה תלמיד חכם. הוא ידע לפתוח את הבעיות הטכנולוגיות בהתאם להלכה ולא הפוך. רצה להגן על חומות הדת מפני הטכנולוגיה. אין היום בית חולים או מוסד ציבורי שאין בו פתרונות של מכון צומת. רבבות חילולי שבת נמנעו על ידו”.

הרב הראשי הגר”ד לאו ספד: “הרב רוזן שייך לחמישה עולמות. העולם הראשון שלו זה בית המדרש, מהלך בין השבילים של כרם ביבנה. העולם השני הוא עולם המעשה ואז עולם שלישי שמחבר בין שני העולמות, לרתום את הטכנולוגיה להלכה. היו לנו שיחות רבות עד כמה למתוח את הטכנולוגיה ולרתום לטובת ההלכה. ובאמונה תמימה ובישרות להשתמש בטכנולוגיה כדי להקל ולאפשר לאנשים את חייבם תוך שמירה קפדנית. גדולי תורה היו שגורים על לשונו”.

אולם, לדברי הרב לאו, “היה לו גם עולם רביעי וזה עולם הציבורי והאכפתיות לצביונה של המדינה. לפני שנים עסק בשאלות של גיור והחיים במדינת ישראל שתיהיה מדינה יהודית. אבל מי שהכיר אותו באמת ידע שהיה לו עולם חמישי הוא היה אבא, בעל, אח וסבא וזה היה בשבילו עולם שלם- הבית והמשפחה. ברגע האמת איזה אושר היה לו עם המשפחה. חמישה עולמות שחי את כולם וכל אחד עולם בפני עצמו ובכל אחד מהעולמות אמר את שירת הבורא”.

מקור: ערוץ 7