תשעה משופטי בית משפט העליון זיכו רב שהעליב את הרבצ”ר לשעבר

אחרי 11 שנים: הרב אליצור סגל, שפרסם מאמר חריף במיוחד נגד הרב ישראל וייס ערב ההתנתקות, זוכה בידי 9 שופטי 'העליון' פה אחד • פרקליטו: "ההגנה היתירה שניסתה הפרקליטות לתת למבצעי ההתנתקות - קרסה" • "בדמוקרטיה - ביקורת פוליטית, קשה וחריפה ככל שתהיה, אינה עבירה"
חיים טוויל
י"ג חשון התשע"ח / 02.11.2017 11:21

הרב אליצור סגל, אשר פרסם מאמר חריף נגד הרב הצבאי הראשי לשעבר, הרב ישראל וייס, בתקופה שקדמה ליישום תוכנית ההתנתקות, זוכה פה אחד בבית המשפט העליון בהרכב מורחב של תשעה שופטים, מעבירת “העלבת עובד ציבור”.

בסוף 2004 הרב סגל פרסם מאמר בו ביקר באופן בוטה וחריף את תפקודו של תא”ל ישראל וייס, וטען כי זה אינו ממלא את תפקידו הרבני ובשל כך שותף לכל העוולות שהוא לא מוחא נגדן.

במאמר, שפורסם תחת הכותרת “רבצ”ר מטעם”, פרס הרב סגל שורה של טענות כלפי הרב וייס, אותן סיכם בפסקה אחת בוטה במיוחד: “נסכם אם כן את קווי דמותו של הרב הצבאי הראשי: מסייע לרצח – איסור סקילה, מסייע לגילוי עריות – איסור ייהרג ובל יעבור, מסייע לחילול שבת – איסור סקילה, מסייע לביטול מצוות יישוב הארץ השקולה ככל התורה כולה. די בזה ואין צורך להשלים את דמותו”.

בעקבות פנייה של ח”כ איתן כבל, פרקליטות המדינה החליטה להגיש נגד הרב סגל כתב אישום בעבירה של “העלבת עובד ציבור”.

הרב סגל טען, באמצעות סנגורו עו”ד יצחק בם, כי מאמר פובליציסטי שכולל הבעת עמדות, חריף ככל שיהיה, לא יכול להיחשב לעבירה פלילית.

בית משפט השלום בירושלים הרשיע בשנת 2012 את סגל בעבירת העלבת עובד ציבור וגזר עליו חצי שנת מאסר על תנאי, קנס בסך 3,000 ש”ח, ופיצוי לרב וייס בסך 4,000 ש”ח.

סגל ערער לבית המשפט המחוזי, ונדחה, למעט קיצור תקופת המאסר על תנאי ל- 30 יום.

לאחר 11 שנות מאבק, שהגיע לבית המשפט העליון, הבוקר הרכב של תשעה שופטי בית המשפט העליון בראשות הנשיאה (בדימוס) נאור, זיכה פה אחד את הרב סגל מעבירה של העלבת עובד ציבור, תוך שהשופטים קובעים כי ככלל, ביקורת פוליטית לא תהווה “העלבת עובד ציבור”.

עו”ד יצחק בם, שייצג את אליצור סגל ב-11 השנים האחרונות אמר בתגובה:  “זהו יום גדול לחופש הביטוי. ההגנה היתירה שניסתה הפרקליטות לתת למבצעי תכנית ההתנתקות – קרסה. בית המשפט העליון קבע את המובן מאליו במשטר דמוקרטי – ביקורת פוליטית, קשה וחריפה ככל שתהיה, אינה עבירה גם אם היא מופנית נגד מבצעי תכנית ההתנתקות. חבל רק שלקח למערכת המשפט 11 שנים לומר זאת”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות