90 סרטונים: המחבל ממנהטן קיבל השראה לפיגוע מסרטונים של דאעש

סייפולו סייפוב, המחבל מאוזבקיסטן שביצע את פיגוע הדריסה במנהטן, הודה בחקירתו כי קיבל השראה מצפייה בחומרי תעמולה של דאע"ש • ביקש לתלות דגל דאע"ש בבית החולים שבו הוא מאושפז • החוקרים: "הוא הרגיש סיפוק עם המעשה ולא התחרט" • טראמפ קרא להטיל עליו עונש מוות
נתן פרל
י"ג חשון התשע"ח / 02.11.2017 11:03

המחבל סייפולו סייפוב, המהגר האוזבקי בן ה-29 שביצע את פיגוע הדריסה במנהטן שלשום – בו נהרגו שמונה בני אדם ונפצעו 12 נוספים, הובא לבית המשפט כדי לשמוע את פרטי כתב האישום נגדו, כשהוא יושב על כיסא גלגלים וכבול באזיקים.

המחבל סיפר לחוקרים כי שתכנן במשך מספר שבועות את הפיגוע, במטרה “להרוג את מספר האנשים האפשרי הרב ביותר”, וכי תכנן להמשיך בנסיעה ולדרוס בני אדם נוספים.

במהלך חקירתו בבית החולים, שם אושפז לאחר שנורה, סיפר סייפוב כי קיבל את ההשראה למעשה מסרטוני דאע”ש. הוא שכר את המשאית לפני חודשיים, וחיפש מידע באינטרנט על ‘ליל כל הקדושים’ – אז שוהים אנשים רבים ברחובות, ועל השכרת משאיות, כדי להתכונן לפיגוע. הוא אף שקל לתלות על המשאית את דגל המדינה האסלאמית אך חשש שהדבר ימשוך תשומת לב.

המחבל גם ביקש לתלות את דגל דאע”ש בחדר בבית החולים, והתובעים בבית המשפט הדגישו כי “הוא הרגיש סיפוק עם המעשה ולא התחרט”.

סייפוב אמר בחקירה כי “דאע”ש יחזיק לעד”. לטענת התביעה, בטלפונים הניידים של סייפוב נמצאו 90 סרטונים ו-3,800 תצלומים בהם חומר תעמולתי של דאע”ש.

בתוך כך, ה-FBI עצרו את מוחמדמדז’ק קדירוב, בן 32, חברו של סייפוב, אף הוא מהגר מאוזבקיסטן, בחשד שסייע בתכנון הפיגוע.

במקביל להגשת כתב האישום נגדו בבית המשפט קרא נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ לגזור עונש מוות על המחבל שהיגר מאוזבקיסטן. “הטרוריסט הביע סיפוק על המעשה וביקש לתלות את דגל דאעש בחדרו בית החולים. הוא הרג 8 בני אדם ופצע 12 וראוי לקבל עונש מוות”, צייץ נשיא ארה”ב.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות