ברוך דיין האמת: הרב ישראל רוזן ז”ל, ראש מכון ‘צומת’, נפטר בגיל 76

ראש מכון צומת ומחשובי הרבנים בציונות הדתית, הרב ישראל רוזן, הלך הלילה לעולמו. ההלוויה תתקיים בשעה 14:00 בבית העלמין בגוש עציון
יוסף גרינבוים
י"ג חשון התשע"ח / 02.11.2017 09:51

הרב ישראל רוזן, מייסד וראש מכון ‘צומת’ נפטר הלילה (חמישי), בגיל 76,  בבית החולים הדסה עין כרם, לאחר מחלה.

הרב רוזן שהיה מהנדס בהשכלתו, הקדיש את חייו  לשילוב תורה ומדע, בדגש על הלכה וטכנולוגיה וגם הקים וייסד את מינהל הגיור ברבנות הראשית לישראל.

הרב ישראל רוזן, נולד בתל אביב בשנת תש”א, למד בישיבת ‘הישוב החדש’ ובתום לימודי התיכון הישיבתיים עבר לישיבת ההסדר הראשונה, ישיבת ‘כרם ביבנה’.

הרב ישראל רוזן הוא אחיו של הגאון רבי יגאל רוזן, ראש ישיבת ‘אור ישראל’ בפתח תקווה

הוא נישא לשלומית לבית גרדי, ממשפחת חלוצי הציונות הדתית, אשר היתה שותפה לייסוד האולפנא הראשונה לבנות בכפר פינס, ושימשה בה כמדריכה. במרוצת השנים נולדו להם 5 ילדים ונכדים רבים.

הרב רוזן למד כ-11 שנים בישיבת ‘כרם-ביבנה’ והיה ממייסדי הכולל, בית המדרש הגבוה  הראשון בישיבות ההסדר לאברכים. הוא הוסמך לרבנות על ידי הרבנות הראשית, וכן על ידי הרב איסר-יהודה אונטרמן, הרב שאול ישראלי, הרב שלמה-זלמן אוירבך, הרב עובדיה יוסף, הרב שמואל-יוסף זוין, הרב עובדיה הדאיה, הרב יהושע ארנברג, הרב חיים-יעקב גולדויכט והרב דב אליעזרוב ועוד.

הרב רוזן שירת בצה”ל במסגרת ההסדר, כלוחם בנח”ל, במלחמת ששת הימים נלחם ברצועת עזה. משם עבר לחטיבה הירושלמית ובמסגרתה שירת במלחמת יום הכיפורים בחזית הדרום ומעבר לתעלה, לאחר המלחמה שירת כרב גדודי, כרב חטיבתי וכרב אוגדתי.  לאחר שנפגש עם פרופ’ זאב לב הוא למד וסיים לימודי הנדסה במכון  לב.

בשנת תשל”ו הקים את מכון ‘צומת’ – צוותי מדע ותורה, באלון שבות גוש עציון, ומאז עמד בראשו. המכון חוקר סוגיות בחיים היהודיים העכשוויים, בעיקר בשאלות של ניהול מדינה מודרנית והתאמות הלכתיות נאותות. במקביל לתחום המחקרי עוסק המכון בראשותו בשדה היישומי; בפיתוח עזרים טכנולוגיים המיועדים לאפשר שמירת תורה ומצוות בדור הטכנולוגיה המתקדמת והאלקטרוניקה הדיגיטאלית.

בשנת תש”מ הגה הרב רוזן את השנתון ‘תחומין’ שהוא כרך שנתי המוקדש לסוגיות תורה, חברה ומדינה (ר”ת: תחו”מ). אשר הניב עד כה 37 כרכים.

בשנת תשנ”ה נתבקש הרב רוזן להקים את מינהל הגיור ולעמוד בראשו ועד ימיו האחרונים עסק בקירוב ובגיור.  הוא היה פובליצסט והיה בעל טור שבועי פופולארי בעלון בתי הכנסת ‘שבת בשבתו’ וחיבר מאמרים רבים וספרים וביניהם: “שופטים בגובה חז”ל”, “אתרי סגולה בגובה חז”ל”, “בחצוצרות בית ה’- מאמרים בתחומי טכנולוגיה והלכה”, “ואוהב גר – על הגיור בישראל”.

לפני כשנה במלאת ארבעים למכון צומת ו-75 לרב רוזן נערך לו ארוע הוקרה במרכז מורשת בגין בנוכחות מאות רבות ושם אמר כי הוא מודה על הזכות שהיתה לו להכניס מאות גרים לעם היהודי ולסייע להחיות מוגבלים ולאפשר גם להם להתענג  על  השבת.

ממכון צומת  נמסר כי המכון על עובדיו, רבניו וכל מי שנעזרו במכון והסתייעו בפסיקותיו של  הרב ישראל רוזן להקל על סבלם, כואבים  ומבכים מרה את לכתו בטרם עת של מנהיג שהיה איש חזון ומעש. זכויותיו של הרב רוזן, האומץ ההלכתי שגילה והחיבור המיוחד שיצר לגדולי פוסקי דורנו הביאו לעשרות פתרונות הלכתיים שסייעו לקשישים ולמוגבלים לחיות ולעשות את השבת כהלכתה. אנו משתתפים באבלה הכבד של הרבנית שלומית ושל הילדים ומייחלים כי ימצאו נחמה בזכויותיו העצומות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות