איך מתכוננים לבר מצווה תוך כדי טיול במזרח הרחוק? במירוץ שליחים

שליח חב"ד בעיר צ׳אנגדו שבסין, הרב דובי העניג, מספר על חגיגת בר המצווה הראשונה בהיסטוריה של העיר • חתן הבר מצווה עבר הכנה בארבעה בתי חב"ד באסיה, כשכל שליח מעדכן את השליח בנקודה הבאה איפה אוחזים ומה צריך עוד ללמוד
נתן פרל
י"ג חשון התשע"ח / 02.11.2017 00:04

השבוע עשו היסטוריה בעיר צ׳אנגדו שבסין: חגיגת בר מצווה ראשונה בתולדות העיר.

החגיגה הייתה מיוחדת מאוד בפרט נוסף: זו הייתה בר מצווה סובבת אסיה. גילעד ומשפחתו עורכים כבר זמן רב טיול לאורך אסיה, וכשהתקרב תאריך הבר מצווה, הם נתקלו בבעיה:

אך בדיוק בשביל זה קיימים בתי חב”ד.

לאורך הטיול עצרו בני המשפחה בבתי חב”ד שבמסלול, ובכל מקום גילעד למד מהשליח המקומי חלק מהחומר לבר המצווה, כשכל רב ושליח מעדכן את השליח בנקודה הבאה איפה אוחזים ומה צריך עוד ללמוד…

מסובך? לא בשביל נער מוכשר כמו גילעד.

שליח חב”ד בצ׳אנגדו, הרב דובי העניג, מספר: “כשגילעד עלה לתורה ביום שבת, לא רק אנחנו חגגנו איתו. איתנו שמחו כל הרבנים והקהילות שבהם הוא למד והתכונן: בית חב”ד בבנגקוק שבתאילנד – בו למד שני שיעורים ראשונים עם הרב נחמיה וילהלם; בית חב”ד הו צ׳י מין שבויטנאם  – שם למד איך להניח תפילין עם הרב מנחם הרטמן; בבית חב”ד בהאנוי – בו הוא התכונן לקריאת ההפטרה עם הרב לוי ליין, ובבית חב”ד שלנו – בו חזרנו יחד על הכל. וגם ערכנו את הבר מצווה.

WhatsApp Image 2017-11-01 at 6.34.50 PM

“התוצאה? מושלמת! גילעד קרא בתורה בצורה יוצאת מן הכלל. הוא ילד מוכשר ומיוחד, וכשהכרתי את הוריו הנפלאים הבנתי איך הוא יצא כך.

“מזל טוב גילעד, שתצליח תמיד כמו שהצלחת בבר המצווה. מזל טוב אייל ועירית – תמשיכו לרוות רוב נחת ממנו ומשאר ילדיכם. מחכים לכם לחתונה… מזל טוב לסב גידעון בך ואסתי סופר, והסבתות היקרות רותי כץ וורדה בך, שהגיעו מישראל לחגוג את הבר מצווה. כמה מרגש לראות את העזרה ההדדית חובקת עולם. ותודה גדולה לרבי מליובאויטש שבזכותו הכל אפשרי”.

בר מצווה, סין

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות