גורם בדגל: אגודת ישראל מתנהגת באופן ‘חזירי’. לא הכל מגיע לה

ישראל אייכלר אמור לפרוש מהוועדה למינוי דיינים לטובת תפקיד סגן יו"ר הכנסת - אבל בדגל התורה דורשים את התפקיד עבור יעקב אשר • גורם ב'דגל' לחרדים 10: "הגיע הזמן שהסיפור יפתח. לא הכל מגיע לאגו"י" • בסביבת יעקב אשר מבהירים: "הוא ממש לא זקוק לתפקיד. הנושא עקרוני"
י"ב חשון התשע"ח / 01.11.2017 12:30

האם מתכוון ח”כ ישראל אייכלר לפרוש באופן מיידי מחברותו בוועדה למינוי דיינים? לפי דיווחים שנפוצו בשעות האחרונות התשובה חיובית, וכי ‘אגודת ישראל’ תשגר מכתב ליו”ר הקואליציה ח”כ דוד ביטן להעניק לו את תפקיד סגן יו”ר הכנסת.

אלא שבירור מעלה כי דבר לא התחדש מאז יום שני, אז נפתח באופן לא רשמי קרב מחודש בין אגודת ישראל לדגל התורה, שתי הסיעות המרכיבות את הריצ’רץ’ במפלגת יהדות התורה.

• כשאייכלר נעמד על כיסאו המתנדנד ונשא נאום גאוני • טור פוליטי

מצד אייכלר, אין שינוי. אם תסכים דגל התורה להעניק לו, כפי שכתוב בהסכם שנחתם לפני שנתיים, את תפקיד סגן יו”ר הכנסת, הוא יפרוש מיידית מהוועדה למינוי דיינים, לטובת נציג ש”ס יואב בן צור, אם כי מדובר בהצבעה חשאית – כך שאיש לא יכול להתחייב כי המועמד של ש”ס אכן יזכה בתפקיד במקום אייכלר.

לפי ההסכם, באמצע הקדנציה עוזב אייכלר את תפקידו בוועדה למינוי דיינים לטובת תפקיד סגן יו”ר הכנסת. במקביל, עוזב ח”כ יצחק ועקנין את תפקידו כסגן יו”ר הכנסת לטובת אייכלר, ונציג ש”ס ח”כ יואב בן צור, נציגו של חבר ‘המועצת’ הגר”ש בעדני – הוא שיזכה בתפקיד שיפנה אייכלר בוועדה למינוי דיינים.

אלא שכעת נוצר פלונטר: ח”כ יעקב אשר מ’דגל’, מעוניין אף הוא בתפקיד סגן יו”ר הכנסת. לטענת אנשי דגל’, לאייכלר יש את את תפקיד יו”ר הוועדה לפניות ציבור, בעוד לאשר אין שום תפקיד.

בדגל התורה שומרים רשמית על שתיקה, אבל מאחורי הקלעים כבר מחממים מנועים לקרב, “עד טיפת הדם האחרונה”.

בשיחה עם גורם בדגל התורה הוא אומר ש”אגודת ישראל מתנהגת באופן ‘חזירי'”.

בסביבת ח”כ יעקב אשר מבהירים כי הוא ממש לא זקוק לתפקיד סגן יו”ר הכנסת. מצידו, שבתפקיד יזכה ח”כ אורי מקלב. הנושא, כך הם מבהירים, עקרוני.

כפי שמבהיר הגורם מדגל: “לא הכל מגיע ל’אגודת ישראל'”, ו”הגיע הזמן שהסיפור יפתח”.

בדגל מוסיפים ואומרים: “יתכבד אייכלר ויפנה את הוועדה לפניות הציבור בראשה הוא עומד לטובת נציג ‘דגל’, ואז יקבל את תפקיד סגן יו”ר הכנסת”.

בסביבת אייכלר, לעומת זאת, שבים ומבהירים כי הוא קיבל את התפקיד באופן אישי מראש הממשלה בנימין נתניהו, ללא קשר להסכמים בין דגל לאגודת ישראל.

לחרדים 10 נודע, כי בכוונת גורמים באגודת ישראל להעלות את הנושא בישיבת הסיעה ביום שני, כשהתוצאה ברורה: ארבעה בעד אייכלר, (אשר מחויב להחלטות של מאיר פרוש) רק שניים לאשר.

במקביל, לא נשמע עדיין קולו של יו”ר דגל התורה בפרשה, ולא ברור האם ילחם למען יעקב אשר.

מי שמוצאת עצמה בתפקיד ‘השבויה’ היא ש”ס, שלמעשה אינה מקבלת את הוועדה למינוי דיינים, כל עוד נמשכת ההתקוטטות הפנימית במפלגה האשכנזית.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות